ارتش مصر: انهدام ناوشکن اسرائیلی «ایلات» معجزه نظامی بود

ارتش مصر: انهدام ناوشکن اسرائیلی «ایلات» معجزه نظامی بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش مصر غرق شدن ناوشکن «ایلات» متعلق به رژیم صهیونیستی در سال 1967 توسط قایق های موشک انداز مصر را معجزه نظامی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، فرمانده نیروی دریایی مصر غرق شدن ناوشکن اسرائیلی «ایلات» در سال ۱۹۶۷ را «معجزه نظامی» خواند.

بر اساس این گزارش، ژنرال «اشرف ابراهیم عطوه» در حاشیه جشن ۵۵ سالگی نیروی دریایی ارتش مصر در سالروز غرق شدن ناوشکن ایلات افزود: با توجه به اینکه این اولین عملیات نظامی پس از شکست سال ۱۹۶۷ بود، اعتماد به نفس و عزت ما را احیا کرد. برای نخستین بار یک شناور کوچک نیروی دریایی موفق شد یک واحد بزرگ دریایی مانند ناوشکن‌ها را منهدم کند و این، باعث تغییر تفکر راهبردی جهانی در قدرت‌های دریایی جهانی شد.

عطوه تصریح کرد: این معجزه‌ای نظامی با تمام معیارهای آن زمان بود، چرا که با دو قایق (لنج) موشک انداز که در پایگاه دریایی «پورت سعید» مستقر بودند، بزرگترین واحد دریایی اسرائیل در آن زمان یعنی ناوشکن ایلات هدف موشک‌های دریایی سطح به سطح قرار گرفت. این ناوشکن با هدف نشان دادن سیطره اسرائیل بر صحنه عملیات دریایی، به آب‌های سرزمینی مصر نفوذ کرد ولی نیروی دریایی مصر موفق به غرق کردن آن شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش مصر همچنین گفت: میدان گازی «ظهر» و کانال سوئز از امنیت کامل برخوردار است.

گفتنی است که حدود یک ماه پس از درگیری‌های سال ۱۹۶۷ بین قاهره و تل‌آویو، نیروی دریایی مصر موفق شد با حمله موشکی به ناوشکن اسرائیلی «ایلات» آن را منهدم و در دریا غرق کند. ارتش مصر هر ساله، این پیروزی نظامی را جشن می‌گیرد.

کد خبر 5613921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha