۲ آبان ۱۴۰۱، ۹:۲۹

سرپرست بیمه سلامت کرمانشاه:

۶۲ درصد کرمانشاهیان زیرپوشش بیمه سلامت هستند

۶۲ درصد کرمانشاهیان زیرپوشش بیمه سلامت هستند

کرمانشاه- سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن هفته بیمه سلامت، گفت: ۶۲ درصد کرمانشاهیان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

رضا تحویلیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: بیش از یک میلیون نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی افزود: از مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت در استان کرمانشاه ۵۱۶ هزار نفر آن بیمه شده روستایی است.

سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: طرح پزشک خانواده برای پایش سلامت بیمه شدگان انجام می‌گیرد و در روستاها ۱۸۳ پزشک در مراکز درمانی روستایی و ۱۷۶ نفر در کرمانشاه این طرح را انجام می‌دهند.

تحویلیان بیان کرد: طرح پزشک خانواده تنها برای زمان بیماری نیست بلکه پایش مستمر بیمه شدگان هدف اصلی است که نیازمند همکاری مردم با پزشکان است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت استان کرمانشاه ماهانه مبلغ ۵۷ میلیارد تومان برای هزینه بیماران و بیمه شدگان به مراکز درمانی دولتی و خصوصی پرداخت می‌کند.

سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۳۱۸ نفر از بیماران خاص در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند و دولت سیزدهم نیز با ابلاغ حکمی طی روزهای آینده امکان تحت پوشش قرار گرفتن بیماران صعب العلاج را نیز فراهم خواهد کرد.

تحویلیان با اشاره به سیاست‌های افزایش جمعیت در کشور، تاکید کرد: در ۲ سال اخیر یعنی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۴۰۰ زوج نابارور در استان کرمانشاه شناسایی و از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده اند.

کد خبر 5615690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha