۷ آبان ۱۴۰۱، ۷:۳۹

بامداد شنبه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره)؛

آنتی بیوتیک های هندی وارد ایران شد

آنتی بیوتیک های هندی وارد ایران شد

با حضور وزیر بهداشت، اولین محموله داروهای آنتی بیوتیک از کشور هند، ساعت ۲ بامداد شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱، از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این محموله شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی بیوتیک، معادل یک میلیون عدد قرص و شربت است که به وسیله یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ از کشور هند وارد ایران شد و به زودی پس از ثبت و انجام مراحل لازم توسط سازمان غذا و دارو، وارد بازار دارویی کشور خواهد شد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولید داخل است، در ارتباط با واردات داروهای بیوتیک، گفت: ناچار شدیم برای تنظیم بازار دارویی کشور، واردات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه البته تمایلی به واردات دارو نداریم، تصریح کرد: با این حال وقتی شرکت‌های تولید کننده داخلی به هر دلیل به میزان مورد نیاز تولید نمی‌کنند، برای جلوگیری از لطمه به مردم ناچار به واردات هستیم.

کد خبر 5619245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نسیم IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      3 0
      برای رفع کمبود و دسترسی به موقع مردم به دارو در این فصل خوبه اما مهم قیمت داروهاست که اکثر داروخانه ها حتی در مناطق محروم جنوب اعلام می کنند یا دارو تحت کلاسه فلان کشور در داخل تولید شده یا اینکه دارو کاملا خارجی وارداتی به قیمت آزاد بدون در نظر گرفتن بیمه همراه با نسخه پزشک به فروش میرسه
      • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
        2 0
        فعلا که انگار مملکت صاحب نداره که هرکسی برای خودش جنسش رو گرون می‌کنه و هیچ کسی هم در این مورد حداقل صحبتی هم نمیکنه باز در زمان رییس‌جمهور های قبلی یه حرف دلخوشکنک هم شده بود میزدن ولی الان فقط خوب بازدید میکنن از روستاهای کشور و انگار در شهرها هیچ مشکلی نیست که بخوان رسیدگی کنن .
    • محمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 0
      سلام مگه سازمان جهانی بهداشت اعلام نکرد شربت هندی برای کودکان مضر است و نباید استفاده شود
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      1 0
      هر کاری در جهت رفاه مردم برداشته شود عالی است حتی اگر وارد کنید چند سال اخیر تولید کنندگان داخلی نشان دادند فقط به دنبال سرکیسه کردن مردم هستند
    • Mohammad2563 IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 1
      خاک تو سرتون کنم ببینین چقدر بدبخت شدیم که از هند آنتی بیوتیک وارد میکنیم هند خودش چی هست داروش چی باشه بیشرفا خودشون برای خودشون پول دار هستن داروهای خارجی ویتامینهای خارجی میارن بدبخت مردم هم اشغال های کشورهای بدبختی مثل هند و مصرف کنه.خاک تو سرتون کنم
      • ساینا IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
        1 0
        هند هم از قدرتهای بزرگ دنیاست هم صنعت داروسازی قوی داره .
      • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
        0 0
        هند از لحاظ صنعت دارو به سایر کشورها هم صادر می کنه حتی زمان قدیم به خاطر کمبود دکتر از هند دکتر میومده