۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۵۲

کوناشنکوف: ۱۶ پهپاد اوکراینی سرنگون شدند

کوناشنکوف: ۱۶ پهپاد اوکراینی سرنگون شدند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد: ۱۶ پهپاد اوکراینیدر ۲۴ ساعت گذشته سرنگون شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین پرداخت.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اعلام کرد: نیروهای هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۸ سامانه «هیمارس» و «الکا»، یک موشک ضد رادار «هارم» و یک موشک بالستیک «توچکایو» را ساقط کردند. همچنین ۱۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف نبرد از جمله «دونتسک» سرنگون شدند.

«ایگور کوناشنکوف» در این باره اضافه کرد: نیروهای روسیه پاتک نیروهای اوکراینی در جنوب «دونتسک» را دفع کزدند؛ بیش از ۱۲۰ نظامی اوکراینی نیز کشته شدند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند سال ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست دونباس در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که ۸ سال مورد سوءاستفاده و نسل کشی رژیم کی یِف بوده اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

کد خبر 5626120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      3 5
      چه میکنه سلاح ایرانی.
    • داشی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      2 16
      ‌غرب‌دراکراین‌در‌تله‌روسیه‌وایران‌افتاده‌واروپا‌اگر‌در‌منطقه‌‌قلات‌جهان با‌غرب‌سازش‌وجنگ‌اکراین‌روسیه‌عقب‌نشینی‌کند‌شکست‌خورده از‌اذربایجان‌ترکیه‌عربستان‌به‌روسیه‌وایران‌حمله‌میکنند‌روسیه‌بعلت داشتن‌اتم‌قوی‌ایران‌‌اسلام‌جهانی‌وچین‌از‌اسراعیل‌وافقانستان‌حمله میکنند‌بعلت‌نفوذ‌اقتصادی‌۳‌هدف‌امریکا‌جنگ‌
    • امیر IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      این کوناشنکوف هم شده چوپان دروغگو !!!! هر از گاهی با ارقام متوهمی میخواد به دنیا نشان بده که روسیه شکست نخورده یا برای روحیه سربازان بی رمق خودشان ،دروغهای بزرگ بگه ..فکر میکنه جنگ جهانی دومه و دنیا از چیزی مطلع نیست !!!!