۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳

در گفتگو با مهر مطرح شد

انگیزه لژیونر شدن باعث افزایش سطح کیفی لیگ تنیس روی میز شده است

انگیزه لژیونر شدن باعث افزایش سطح کیفی لیگ تنیس روی میز شده است

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز تاکید دارد که لژیونر شدن تعدادی از بازیکنان این رشته و ایجاد انگیزه در دیگر بازیکنان برای رسیدن به این مهم روی سطح کیفی لیگ تاثیر داشته است.

داریوش ضرغام پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مرحله نخست فصل جدید لیگ برتر تنیس روی میز در مورد سطح رقابت‌ها و کیفیت برگزاری دیدارها در این مرحله گفت: رقابت تیم‌ها در این مرحله خیلی نزدیک بود طوری که همه تیم‌ها حداقل در یک بازی متحمل شکست شدند. حتی نفت آبادان که صدرنشین مرحله اول شد هم در دور این مرحله مقابل فراسنج متحمل شکست شد آن‌هم در رقابت خیلی نزدیک و با نتیجه ۳ به ۲.

وی ادامه داد: این شرایط نتیجه آمادگی بازیکنان است. اینکه آنها تمرینات خوبی داشته‌اند و با بدن‌هایی آماده و انگیزه بالا وارد مسابقات شده‌اند. در حالی که شاید شرایط مالی تیم‌ها خیلی ایده آل نباشد تا آن حد که بتوانند بازیکنان را از هر لحاظ حمایت کنند. با این حال بازیکنان در این فصل از مسابقات متفاوت از همیشه هستند.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز در مورد «چرایی این موضوع و اینکه چه عاملی بستر را برای حضور اینچنینی بازیکنان در لیگ فراهم کرده است؟» گفت: تنیس روی میز ایران این روزها بازیکنانی دارد که در کشورهای دیگر در حال بازی هستند و اتفاقاً برخی از آنها مانند نوشاد عالمیان و افشین نوروزی هم در لیگ شرکت کردند. تعداد لژیونرهای تنیس روی میز ایران نسبت به گذشته بیشتر شده است. همین مسئله خود عامل انگیزشی قوی و بالایی است برای دیگر بازیکنان و اینکه با تمرین بیشتر و خودنمایی بهتر در لیگ، شرایط لژیونر شدن شان را فراهم کنند.

ضرغام پور در خصوص تیم نفت آبادان که صدرنشین مرحله نخست لیگ برتر شد و ترکیب این تیم که با حضور نفراتی مانند نوشاد عالمیان، افشین نوروزی و سروش امیری نیا بسته شده است، گفت: کمیته مسابقات به خاطر شرایط اقتصادی تیم‌ها و لحاظ کردن نیازهای بازیکنان، بابت ترکیب تیم‌ها و محدود کردن جذب نفرات نام آشنا سختگیری ندارد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی همه تیم‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانند بازیکنان را خیلی خوب تامین مالی کنند. تقریباً می‌توان گفت فقط سه تیم دانشگاه آزاد، فراسنج و نفت در این زمینه توانایی لازم برای حمایت مالی بازیکنان را دارند. از طرفی خیلی از بازیکنان هم از این راه یعنی حضور در لیگ امرار معاش می‌کنند. بنابراین راه را برای تیم‌ها و بازیکنان و حق انتخابشان باز گذاشتیم.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز ابراز امیدواری کرد که مرحله دوم لیگ هم با کیفیتی بهتر از مرحله برگزار شود.

کد خبر 5626364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha