۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۴

سمیره بنت بدر مطرح کرد؛

وزارت فرهنگ تونس آماده همکاری‌های فرهنگی با ایران است

وزارت فرهنگ تونس آماده همکاری‌های فرهنگی با ایران است

مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی و ارتباطات خارجی وزارت فرهنگ تونس، از آمادگی این وزارتخانه برای هرگونه همکاری‌های فرهنگی میان ایران و تونس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی آجیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس ضمن حضور در وزارت فرهنگ تونس با خانم سمیره بنت بدر، مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی و ارتباطات خارجی وزارت فرهنگ این کشور دیدار کرد.

سمیره بنت بدر ضمن تمجید از آموزه‌های تمدنی و ذخایر فرهنگی ایران نسبت به هر گونه همکاری و فعالیت مشترک و حضور فرهنگی ایران در تونس اعلام آمادگی و استقبال کرد.

آجیلی نیز در سخنانی، با برشمردن نقاط مشترک فرهنگی ایران و تونس و اهمیت وجود این روابط با تونس برای دولت ایران، نسبت به نهایی شدن و امضای سند مبادلات فرهنگی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی پیشنهاد داد: در چارچوب کمیسیون مشترک ایران و تونس، کمیته‌ای فرهنگی دائمی برای هماهنگی هر چه بیشتر و تحقق برنامه‌های مشترک در سطوح عالی دو دولت تشکیل شود.

سند مبادلات فرهنگی ایران و تونس که زمینه ساز فعالیت‌های مشترک و همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور خواهد بود از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس در گذشته به وزارت فرهنگ این کشور پیشنهاد و ارائه شده بود که نیاز به پیگیری برای تحقق و عملیاتی شدن داشت.

کد خبر 5627281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha