۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

ریابکوف:

نشست روسیه و آمریکا درباره «استارت نُو» در قاهره برگزار می شود

نشست روسیه و آمریکا درباره «استارت نُو» در قاهره برگزار می شود

معاون وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی از برگزاری نشست نمایندگانی از روسیه و آمریکا با هدف مذاکره پیرامون پیمان «استارت نُو» در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر سال جاری در قاهره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: نشست کمیسیون مشورتی روسیه و آمریکا درباره پیمان تسلیحات هسته ای موسوم به«استارت نُو» (New START) اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر سال جاری در قاهره برگزار می شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: نشست کمیسیون مشورتی کشورهای روسیه و آمریکا درباره استارت نو حدود یک هفته به طول خواهد انجامید و درباره ازسرگیری بازرسی ها نیز در نشست مذکور گفتگو خواهد شد.

ریابکوف اضافه کرد: روسیه آماده گفتگو در مورد اوکراین بدون پیش شرط است، بقیه موضوعات نیز به مسکو بستگی ندارد.

این در حالیست که وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده بود که دو طرف به زودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد و در مورد از سرگیری بازرسی ها بر اساس این معاهده که از قبل از عملیات ویژه روسیه به اوکراین متوقف شد، گفتگو خواهند کرد.

«سرگئی ریابکوف» نیز امروز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این موضوع صحت دارد.

این مقام روسی امروز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به نظر ما هیچ موضوعی وجود ندارد که به آغاز چنین تماسی (میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا) در حال حاضر نیاز داشته باشد. ایالات متحده موضع ما را در همه جنبه ها می داند. ما رویکردها و اولویت های آنها را به خوبی می دانیم. بنابراین دلیلی برای ابتکار چنین تماسی وجود ندارد.

در همین ارتباط، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیزپیشتر بر لزوم برگزاری نشست های مشترک با آمریکا در خصوص معاهده کنترل تسلیحات هسته ای تاکید کرده بود.

«ماریا زاخارووا» در این باره اعلام کرد که روسیه در حال بررسی امکان برگزاری نشست های رو در رو با مذاکره کنندگان آمریکایی در خصوص معاهده کنترل تسلیحات اتمی است.

در حالیکه بازرسی‌های فیزیکی بر اساس پیمان استارت نو از سال ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآمده است، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی در مسکو تاکید کرده بود که روسیه آماده احیای نظارت های تحت پیمان هسته ای استارت نو و در نظر گرفتن امکان برگزاری نشست های حضوری کمیسیون مشترک نمایندگان ایالات متحده و روسیه در این باره است.

زاخارووا تاکید کرد که موضوع از سرگیری نظارت های تحت پیمان استارت نو از سوی دولت روسیه در حال بررسی است.

پیمان استارت نو میان آمریکا و روسیه، محدودیت‌ هایی را برای تعداد سلاح‌ های هسته‌ ای که هر طرف می‌ت واند در اختیار داشته باشد، تعیین می‌ کند و نیز شرایط راستی‌ آزمایی و بازرسی زرادخانه‌ های هسته‌ ای این دو کشور را مشخص می‌ کند.

کد خبر 5629582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha