۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶

بحران انرژی آلمان را به سمت بدهی دو برابری سوق می‌دهد

بحران انرژی آلمان را به سمت بدهی دو برابری سوق می‌دهد

بر اساس داده‌های منتشر شده، افزایش هزینه‌های انرژی سبب شده رقمی که آلمان برای بدهی‌های دولتی خود پیش‌بینی می‌کند، دو برابر مبلغ پیشین باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بحران انرژی آلمان سبب شده تا دولت در بودجه جدید خود بدهی دو برابری را بپذیرد و این مسئله کشور را با میلیاردها یورو پرداخت‌های برنامه‌ریزی نشده مواجه خواهد کرد. دولت آلمان در فصل تابستان بدهی ۱۷.۲ میلیارد یورویی را برای سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده بود؛ در حالی که اکنون این رقم به ۴۵.۶۱ میلیارد یورو افزایش یافته است.

تیرماه امسال نیز خبرگزاری بلومبرگ پیش‌بینی کرده بود بدهی کشورهای اتحادیه اروپا به خاطر افزایش قیمت انرژی افزایش یابد. در آن زمان رقم اعلام شده برای همه کشورهای عضو اتحادیه بیش از ۱.۷ تریلیون یورو اعلام شد که بیش از ۵۰ درصد جهش را نسبت به سال قبل نشان می‌داد. افزون بر این، بر اساس داده‌های بلومبرگ، شرکت‌های برق اروپا طی شش ماه اول سال جاری میلادی، مبلغ ۴۵ میلیارد یورو اوراق قرضه و ۷۲ میلیارد یورو وام جذب کرده‌اند.

افزایش بدهی‌ها در آلمان در حالی صورت می‌گیرد که این کشور قبلاً متعهد شده هزینه‌های دفاعی خود را به بیش از ۲ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. این کشور همچنین ۱۰۰ میلیارد یورو به صندوقی برای خدمات مسلحانه خود اختصاص داده است.

گفته می‌شود بدهی جهانی در سال ۲۰۲۱ میلادی بالغ بر ۳۰۰ تریلیون دلار بوده است که معادل ۳۵۶ درصد تولید ناخالص داخلی در جهان است. این رقم فوق‌العاده بالا نشان می‌دهد بدهی جهانی نسبت به تولید ناخالص داخلی در ۵ سال گذشته به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است. افزایش بدهی‌های دولتی به معنای سرمایه‌گذاری تجاری کمتر و در نتیجه رشد اقتصادی کندتر خواهد بود.

کد خبر 5630226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha