۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲

الفت‌پور خبر داد

تصویب طرح اصلاح ساختار مناطق و نواحی شهرداری تهران

تصویب طرح اصلاح ساختار مناطق و نواحی شهرداری تهران

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از تصویب طرح اصلاح ساختار مناطق و نواحی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی الفت‌پور با بیان اینکه طرح اصلاح ساختار نواحی و مناطق در شورای اداری به تصویب رسیده و مراحل ابلاغ آن در دست انجام است، گفت: ایجاد زمینه تحقق سریع و صحیح مأموریت‌های شهرداری تهران مورد تاکید جامعه هدف شهرداری است؛ از این رو حذف یا ایجاد واحدها و ساختارهای سازمانی و فرایندی برای حصول چابکی بیشتر امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین تلاش شده معماری مجدد مبتنی بر اجرای این طرح متمضن این ضرورت و همچنین ساختار موجب این موضوع شود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: سطح‌بندی مناطق و نواحی شهرداری تهران، طراحی ساختار مناسب برای انجام برخی مأموریت‌ها و وظایف محوله فاقد پست سازمانی، لحاظ ویژگی‌های متفاوت مناطق در طراحی و معماری ساختار آن‌ها، تقویت نواحی از طریق ارتقای سطح پست‌های کارشناسی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درون شهرداری، کیفی سازی پست‌های مناطق و تعیین تکلیف پست‌های سازمانی مشاغلی که سنوات قبل اجرای آن‌ها برون سپاری شده از اهداف این طرح است.

وی در خصوص چگونگی انجام این طرح افزود: در گام اول بر اساس مطالعات کتابخانه‌ای، نظرات مدیران مرتبط و پیمایش میدانی، شاخص‌های تمایز خصوصیات محیطی و کالبدی مؤثر بر حجم فعالیت مناطق و نواحی شهرداری تهران تعیین شد. در ادامه داده‌های مربوط به شاخص‌های احصاء شده توسط ادارات کل برنامه ریزی و توسعه شهری هر یک از معاونت‌های تخصصی شهرداری جمع بندی و ارائه شد که در نهایت با استفاده از نمره‌های مربوط به تحلیل داده‌های مناطق ۲۲ گانه، معاونت‌های مناطق و نواحی آن‌ها در سه سطح و ۵ تیپ دسته بندی شدند.

الفت‌پور در پایان عنوان کرد: در گام دوم اجرای طرح اصلاح ساختار مناطق و نواحی بر اساس نمره‌های حاصل از تحلیل داده شاخص‌های مربوطه ساختار و سازمان تفصیلی مناطق و نواحی در ۵ قسمت طراحی و بر اساس نتایج کارسنجی و مذاکرات خبرگانی تعداد پست‌های سازمانی مورد نیاز حوزه‌ها در چارچوب تیپ‌های پنجگانه توزیع شد.

کد خبر 5631150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha