۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام خبر داد؛

حفاظت از یک میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی در ایلام

حفاظت از یک میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی در ایلام

ایلام-فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از حفاظت از یک میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی در ایلام خبر داد.

سرهنگ علیرضا بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مساحت کل عرصه‌های منابع طبیعی در استان یک میلیون و ۷۵۴ هزار هکتار است که همکاران به صورت شبانه روزی کار حراست از آن را بر عهده دارند که در این زمینه با تشکیل ۴۷ فقره پرونده، ۲۳۸ هکتار زمین به نفع دولت به اراضی ملی بازگردانده شده است.

وی گفت: اکیپ گشت‌های حفاظت از منابع طبیعی بصورت شبانه روزی مسئول حراست از یک میلیون و ۷۵۴ هزاز هکتار از اراضی ملی هستند.

وی اضافه کرد: در جهت سهولت در دسترسی سریع به انجام فعالیت‌ها در تمامی شهرستان‌های استان ۱۲ فرماندهی پاسگاه ویژه و ۵ فرماندهی بخش در زرین آباد، ماژین، هندمینی، زردلان و آسمان آباد مستقر است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی بر ضرورت بهره گیری از مشارکت مردم جهت جلوگیری از وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی تاکید و تصریح کرد: کاهش و پیشگیری از آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم بوده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی و یا تخریب و تصرف از طریق شماره شبانه روزی ۱۵۰۴ گزارشات خود را اطلاع دهند.

این مسئول انتظامی سامانه ۱۵۰۴ را پل ارتباطی همشهریان با یگان حفاظت منابع طبیعی در استان خواند و اظهارداشت: در مدت ۷ ماهه سال‌جاری تعداد ۶۳۶ مورد تماس با مرکز صورت گرفته که ۳۰۳ مورد آن صحت داشته و ۳۳۳ مورد آن نیز غیرمرتبط بوده که ارشاد و راهنمایی لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه به اقدامات مهم یگان حفاظت از منابع طبیعی در حوزه کشفیات اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۶۴۶ کیلو زغال کشف و۳۲ کوره زغال غیر مجاز نیز معدوم شده است.

سرهنگ بیگلری اذعان داشت: دراین مدت تعداد ۲۶۲ نفر از متهمانی که به منابع طبیعی تعرض کرده‌اند نیز شناسایی و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر آمار حریق نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: با تلاش مجموعه همکاران در مجموعه حفاظت ازمنابع طبیعی ۲۳۸ هکتار از اراضی تصرف شده به نفع دولت به اراضی ملی بازگردانده شده است.

کد خبر 5631274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha