۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خبر داد؛

رسیدگی به ۳۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی در استان همدان

رسیدگی به ۳۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی در استان همدان

همدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از رسیدگی به ۳ هزار و ۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی از ابتدای سال جاری در هیئت‌های تشخیص این اداره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف شعبانی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه جامع روابط کار در این مدت همچنین تعداد ۱۰۲۶ فقره دادخواست در هیات‌های حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ۹۹ درصد این درخواست‌ها به صدور رأی منجر شده و خوشبختانه ۱۳ درصد آرای صادره نیز سازشی بوده است، همچنین در شعب حل اختلاف نیز ۶۰ درصد در خواست‌ها به صدور رای منجر شده است و ۹ درصد آرا صادره در این شعب سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: اختلافات میان کارگر و کارفرما در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین آنها یا نمایندگانشان در شورای اسلامی کار و انجمن صنفی کارگران و کارفرمایان حل و فصل می‌شود و در صورت سازش نیافتن از طریق هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار می‌گیرد.

شعبانی گفت: بر اساس ماده ۲۲ آیین دادرسی کار، هر یک از طرفین پرونده می‌تواند برای خود یک نماینده تام الا اختیار انتخاب و به مراجع معرفی کند تا در جهت پیگیر مطالبات آنها اقدام کند.

کد خبر 5631495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha