۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۰۶

در طی ۴ سال؛

باید ۶۷ هزار واحد مسکونی در قزوین ساخته شود

باید ۶۷ هزار واحد مسکونی در قزوین ساخته شود

قزوین- مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: بر اساس نیاز استان طی ۴ سال باید ۶٧ هزار واحد مسکونی ساخته شود و در این راستا پروژه ملی مسکن در استان قزوین ٣٢ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که صبح دوشنبه در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر مهرگان انجام شد اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت تولید چهار میلیون مسکن طی چهار سال است که وزارت راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی برای تحقق آن بوده است.

وی بابیان اینکه تولید مسکن شامل ساخت مسکن از سوی دولت و افراد حقیقی و انبوه سازان و همچنین تحول مسکن‌های بافت فرسوده است عنوان کرد: در استان قزوین برای نهضت ملی مسکن سهمیه ساخت ۶۴ هزار واحد طی چهار سال مصوب شده است که پیش بینی می‌شود این مقدار افزایش یافته و تعداد واحد هارا به ۶۷ یا ۶۸ هزار واحد برسانیم.

این مسئول بیان کرد: تاکنون ۳۳۷ هکتار زمین در استان قزوین شناسایی و برای طرح نهضت ملی زمین تأمین شده و ۱۰۵ هزار نفر نیز در این راستا در هشت فاز ثبت نام کرده‌اند.

هاشمی افزود: از ۱۰۵ هزار شهروند متقاضی ۴۰ هزار نفر در این طرح حائز شرایط بودند که برای ۲۳ هزار نفر آنان پرونده تشکیل شده است.

این مسئول گفت: تا امروز ۱۶ هزار نفر از شهروندان قزوینی مرحله ابتدایی ثبت‌نام خود را با پرداخت ۴۰ میلیون اولیه تکمیل کرده‌اند.

هاشمی بیان کرد: ۱۹ پیمانکار برای طرح نهضت ملی مسکن انتخاب شده‌اند و مجموع قراردادهای ساخت در طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین با پیمانکاران ۲۳ هزار واحد بوده که بخشی از آنها به دلیل نبود متقاضی متوقف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به کمک نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بهزیستی برای تأمین بخشی از هزینه‌های متقاضیان دهک‌های پایین بیان کرد: تاکنون فونداسیون ۸۰۰ واحد در استان پی ریزی شده که ۴۰۰ واحد ان در مهرگان است و مجموع پیشرفت پروژه‌ها ۳۲ درصد است.

وی‌با بیان اینکه تا به امروز هیچ مبلغی در خصوص نهضت ملی مسکن به قرارگاه امام حسن (ع) که ذیل قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به عنوان پیمانکار این طرح پرداخت نشده است، گفت: طرح نهضت ملی مسکن با جدیت هرچه تمام در حال پیگیری است و اجاره توقف پروژه را نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده ساخت این واحدها را ۷۵۰ میلیون برآورد شده است گفت: بدون احتساب تسهیلات در نظر گرفته شده ۴۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۰ قسط ۴۰ میلیونی است و پیش بینی می‌شود تاپایان سال‌جاری ۱۰۰۰ واحد مسکن در طرح نهضت ملی در استان قزوین تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

هاشمی در خصوص اولویت تحویل واحدها گفت: بر اساس سیستم امتیازبندی، افرادی‌که زودتر آورده خود را تکمیل کنند، زودتر خانه خود را تحویل می‌گیرند.

وی در مورد سرعت اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: بخشی از کندی طرح به دنبال موضوعات کشوری مثلاً کمبود میلگرد بوده اما طی ماه‌های اخیر سرعت خوبی به طرح‌ها بخشیده شده و در برخی جاها پیمانکاران از ما جلوتر هستند در حالی که بر اساس قانون برای شروع کار باید به آنها پیش پرداخت می‌دادیم.

کد خبر 5632021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha