هشدار ائتلاف دولت قانون درباره تحرکات سفیر آمریکا در بغداد

هشدار ائتلاف دولت قانون درباره تحرکات سفیر آمریکا در بغداد

ائتلاف دولت قانون درباره تحرکات سفیر آمریکا در بغداد و دیدارهای او با شخصیت های سیاسی و مدنی هشدار داد و اعلام کرد که این تحرکات به ضرر امنیت ملی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المعلومه، «عباس المالکی» عضو ائتلاف دولت قانون در اظهاراتی درباره تحرکات سفیر آمریکا در بغداد و دیدارهای او با شخصیت‌های سیاسی و مدنی هشدار داد و تاکید کرد که این تحرکات به ضرر امنیت ملی عراق است.

وی افزود: سفیر آمریکا در عراق به گونه‌ای رفتار می کند که گویی یک نماینده عالیرتبه است و می‌تواند هر کاری را که اراده کند، انجام دهد.

المالکی با بیان اینکه سفیر آمریکا خود را در عراق بالاتر از همه می‌داند، تصریح کرد، دستورات نخست وزیر در این زمینه نشانگر آن است که دیپلمات‌های خارجی باید نقش خود را بر اساس عرف بین الملل انجام دهند و دیدارهای آنان با وزارت خارجه و دولت عراق و در کانال‌های دیپلماتیک دولتی باشد.

این سیاستمدار عراقی تصریح کرد: سفیر آمریکا باید به اصول سیاست بین الملل پایبند باشد، اصولی که مبتنی بر احترام به حاکمیت کشور میزبان باشد و بر اساس قوانین و دستورات آن عمل کند.

عضو ائتلاف دولت قانون عنوان کرد: سفیر آمریکا و برخی از سفرای دیگر، با انجام دیدار با سازمان‌ها، سیاستمداران و شخصیت‌های مهم اجتماعی، سیاست مداخله در امور عراق را در پیش گرفته اند.

المالکی ادامه داد: در پس این تحرکات، انگیزه‌هایی وجود دارد که به امنیت ملی عراق آسیب می‌زند، در جامعه عراق ایجاد شکاف می کند و باعث می ‌شود سفارت‌ها دست به اقداماتی بزنند که در راستای برنامه‌های خاصی باشد.

کد خبر 5633090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha