۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۸:۰۰

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان مطرح کرد؛

پایه لرزان سرمایه گذاری درگرگان/به دنبال درآمدزایی از عوارض هستیم

پایه لرزان سرمایه گذاری درگرگان/به دنبال درآمدزایی از عوارض هستیم

گرگان- رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای شهر گرگان گفت: پایه‌های سرمایه گذاری در شهرداری گرگان بسیار ضعیف است و توجه چندانی به این حوزه نمی‌شود.

علی اکبر بصیرنیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: تا زمانی که رویکرد شهرداری گرگان به سمت جذب سرمایه گذار سوق پیدا نکند با مشکلات عدیده مواجه خواهیم بود و پروژه‌های تعریف شده در شهرداری به نتیجه مطلوبی که شایسته شهر گرگان و شهروندان است نخواهد رسید.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان افزود: پیش بینی بودجه شهرداری در سال جاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده اما پروژه‌ای مانند شهر بازی سه هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد، بنابراین چطور می‌توان بدون سرمایه گذاری، چنین پروژه‌ای را به پایان رساند.

وی با تاکید به اینکه پایه‌های سرمایه گذاری در شهرداری گرگان بسیار ضعیف است و توجه چندانی به این حوزه نمی‌شود، گفت: شهرداری بیشتر به دنبال درآمد نقدی از محل صدور پروانه و عوارض ساختمانی است.

بصیرنیا تصریح کرد: بسیاری از سرمایه گذاران گرگانی مقیم کلان شهرها، برای سرمایه گذاری در گرگان رغبت زیادی از خود نشان می‌دهند اما متأسفانه این فرصت برای آنها فراهم نمی‌شود و نه تنها مدیریت شهری برای آنها فرش قرمز پهن نمی‌کند بلکه بروکراسی پیچیده‌ای پیش روی آنها قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: پیشنهاد همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری از سوی کمیسیون گردشگری ارائه شد اما متأسفانه مورد استقبال قرار نگرفت.

به گفته وی هنوز اطلس سرمایه گذاری شهر گرگان آماده نشده است.

بصیرنیا تاکید کرد: باید اداره سرمایه گذاری شهرداری گرگان به سازمان سرمایه گذاری ارتقا پیدا کند زیرا به چارت سرمایه گذاری در شهرداری گرگان اشکالاتی وارد است که مانع حرکت رو به جلو در این حوزه می‌شود.

وی با بیان اینکه این‌طور احساس می‌شود که مدیریت شهری به حوزه سرمایه گذاری اعتقاد چندانی ندارد، گفت: در سال اول شورای ششم چند لایحه در حوزه سرمایه گذاری وجود داشت اما فاقد ضمانت اجرایی بودند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به پروژه سرمایه گذاری در کمربندی این شهر، اضافه کرد: ابر پروژه گردشگری شهر گرگان که دورنمای منطقه‌ای داشت، به دلیل وجود یک معارض، سال‌ها است متوقف شده و در واقع این قبیل بروکراسی‌ها و مشکلات است که سرمایه گذاران را فراری می‌دهد.

بصیرنیا ابراز امیدواری کرد: با همدلی که در شورای ششم در حال شکل‌گیری است، حوزه مدیریت شهری در آینده قوی‌تر عمل خواهد کرد.

کد خبر 5634046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha