۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹

معاون فرماندهی انتظامی همدان مطرح کرد؛

ضرورت نظارت والدین بر استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان

ضرورت نظارت والدین بر استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان

همدان-معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: استفاده از فیلترشکن‌ها باعث شده تا فرزندان بدون ضابطه وارد فضای مجازی شوند و خانواده‌ها باید بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین بشری بیان کرد: گسترش استفاده از فضای مجازی در روابط فرزندان و والدین تغییراتی به وجود آورده که کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف بین نسلی، از بین رفتن حریم فی ما بین فرزندان و والدین را به عنوان بخشی از این تغییرات می‌توان نام برد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های نسل امروز، استفاده بیش از حد از اینترنت و فضای مجازی است، این مشکل که بیشتر جوانان و میانسالان را درگیر کرده به تازگی به نوجوانان و کودکان هم رسوخ کرده و باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری برای خانواده‌ها شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان اضافه کرد: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی می‌تواند مشکلات جدی تحصیلی و خانوادگی برای مخاطبان به وجود آورده و در بسیاری از مواقع منجر به اختلاف خانوادگی شده است، ضمن اینکه ما شاهد این پدیده در میان جوانان و نوجوانان هستیم که برخی از آنها شب‌ها را تا صبح با اینترنت و فضای مجازی می‌گذرانند و تمام صبح را خواب هستند و این مسئله آغازگر آسیب‌های متعدد دیگر می‌شود.

بشری در پایان تاکید کرد: متأسفانه استفاده بی رویه و غیر اصولی از فیلترشکن‌ها باعث شده تا این قشر از جامعه بدون ضابطه وارد فضای مسموم و غیر اخلاقی در اینترنت و فضای مجازی شوند که ضرورت دارد خانواده‌ها بر فرزندان خود نظارت کافی را داشته و در صورت لزوم با مشاورین و افراد کارشناس در خصوص مدیریت این موضوع مشورت کنند.

کد خبر 5635815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha