نبیل قاووق اعلام کرد؛

نقش مخرب سفارت سعودی در لبنان

نقش مخرب سفارت سعودی در لبنان

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: دخالت سعودی بدترین دخالت خارجی در امور داخلی لبنان است. مسئول نخست ممانعت از گفتگو و توافق میان لبنانی ها، سفارت سعودی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: آنانی که هدفشان چالش آفرینی است و شعارهایی بیش از حدتوان خود می دهند عامل خلاء ریاست جمهوری لبنان هستند.

وی افزود: تجربه جلسات انتخاب رئیس جمهور ثابت کرده است که هیچ گروهی توان انتخاب رئیس جمهور بدون توافق را ندارد و اصرار بر منطقه مخالفت با توافق به مفهوم تکرار سریالی جلسات برای مدت نامعلوم است.

قاووق گفت: ما خواستار رئیس جمهور توافقی هستیم که اولویتش نجات کشور باشد و به وحدت ملی توجه داشته باشد. ما رئیس جمهوری نمی خواهیم که علیه مقاومت توطئه کند و کشور را به سمت فتنه سوق دهد که این خط قرمز است.

وی افزود: مسئول اول سوق دادن لبنانی ها به سمت رویارویی رژیم سعودی است که از سال ۲۰۹ این رویه را در لبنان بنیان نهادند و همچنان این روند به شکل فزاینده ادامه دارد. بسیاری از نمایندگان در معرض فشارهای سعودی قرار دارند تا موضع خود را درباره انتخاب رئیس جمهور تغییر دهند.

قاووق تاکید کرد: دخالت سعودی بدترین دخالت خارجی در امور داخلی لبنان است. مسئول نخست ممانعت از گفتگو و توافق میان لبنانی ها، سفارت سعودی است.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان افزود: تحولاتی که میان ما و در اطراف ما رخ می دهد مقاومت را از وظیفه اش باز نمی دارد.

کد خبر 5636226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha