۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴

دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان خبرداد؛

امحاء ۱‌.۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در گلستان

امحاء ۱‌.۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در گلستان

گرگان- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان از یک مورد امحاء به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان خبر داد و گفت: این امحاء شامل مواد آرایشی، غذایی و سیگار بوده است.

به گزاش خبرنگار مهر، رضا انتصاری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ یک مورد امحاء به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داشتیم که بیشتر شامل مواد آرایشی بهداشتی، مواد غذایی و سیگار بود و پیش بینی می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان افزود: قاچاق مواد آرایشی بی کیفیت در کشور در سال گذشته مشکلات زیادی را برای مصرف کنندگان به همراه داشته و حتی یک مورد نابینایی در سطح کشور داشتیم.

انتصاری اضافه کرد: استان گلستان رتبه سوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور را به خود اختصاص داده که نشان دهنده این است که گمرک مرزی گلستان وضعیتی آرامی دارد و مرز به خوبی رصد می‌شود.

وی بیان کرد: عدم مصرف کالای قاچاق در کشور نیازمند فرهنگ سازی بوده و باید این موضوع در جامعه تبیین شود که مصرف هر کالای قاچاق به معنای ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت: بهترین جنگل‌ها را در استان گلستان داریم اما متأسفانه به دلیل قاچاق چوب و قارچ ترافل جنگل در حال نابودی است و ما در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صدد رفع این معضلات هستیم.

انتصاری از اصحاب رسانه گلستان و فعالان فضای مجازی درخواست کرد تا با راه‌اندازی هشتگ «حمایت از کالای ایرانی» و «نه به قاچاق کالا» به برچیده شدن قاچاق کالا و ارز و فرهنگ سازی در بین مردم کمک کنند.

کد خبر 5638701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha