۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن با ایجاد فضای دو قطبی به‌دنبال جنگ ترکیبی است

دشمن با ایجاد فضای دو قطبی به‌دنبال جنگ ترکیبی است

زنجان-مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن با ایجاد فضای دو قطبی به‌دنبال جنگ ترکیبی است تا در آن هر دو طرف نسبت به حاکمیت مسئله‌دار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین طائب شامگاه چهارشنبه در مراسم ایام فاطمیه که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام گفت: حضرت زهرا (س) در طول ۱۸ سال زندگی خود که منطبق با رسالت پیامبر اسلام است در همه امور تلاش می‌کند اول باشد و در تمام دوران با پیامبر (ص) همراه بوده و بعد از ایشان نیز همواره همراه حضرت علی (ع) است.

وی با اشاره به اینکه پرچمی که قرآن برای مکتب فاطمه (س) به اهتزاز درآورده است، پرچم خدمت بی‌منت و خالصانه برای خدا است، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) همواره برای مردم دعا کرده و بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی و تنها برای رضای خدا همواره به یتیم، اسیر و مسکینان خدمت می‌کردند.

طائب با تاکید بر اینکه انقلاب ما پیرو مکتب علوی و مکتب فاطمی است و همواره در این مسیر گام برمی‌دارد، ادامه داد: حرکت سیاسی اسلام با بیدار کردن مردم از مساجد و هیئت‌ها توسط امام راحل آغاز شد و این حرکت درست زمانی آغاز شد که در جهان دو قطب شرق و غرب برای سلطه بر جهان با هم رقابت می‌کردند.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیامبر اسلام از حضرت زهرا (س) به عنوان سرور زنان جهان و سرور زنان بهشت یاد می‌کنند، گفت: بعد از پیامبر، جبرئیل بر حضرت زهرا (س) نازل می‌شد و بانویی با چنین اوصافی به الگویی در مکتب دینی ما برای زنان و مردان تبدیل می‌شود که الگوی حرکت سیاسی اسلام را شکل می‌دهد.

طائب با دبیان اینکه طبق آیات قرآن مؤمن کسی است که به خدا و رسول ایمان بیاورد، به گونه‌ای که حتی اگر طوفان هم آمد و حوادث مختلف نیز حادث شد به این ایمان شک نکند و با جان و مالش در راه خدا جهاد کند افزود: اگر بندگی خدا را انجام دهیم، جامعه به تکامل می‌رسد.

وی متذکر شد: در کنار سلطه‌طلبی آمریکا و شوروی بر جهان، امام راحل موضوع حکومت دینی را مطرح کردند و وقتی که حکومت دینی برقرار شود، ترس جای خود را به امنیت می‌دهد و انسان شخصی و اجتماعی، خود به بنده خدا تبدیل می‌شود و دین قدرت بیشتری می‌گیرد.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طی دهه نخست انقلاب اسلامی ایران، شوروی و آمریکا همه تلاش خود را کردند تا با سازماندهی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران اجازه شکل‌گیری انقلاب را ندهند اما موفق نشدند و در دهه دوم انقلاب نیز سیاست آمریکا از تغییر ساختار به تغییر رفتار علیه کشورمان تبدیل شد اما این موضوع نیز اثرگذار نشد و انقلاب اسلامی کم‌کم از مرزها فراتر رفت.

طائب افزود: در دهه سوم و چهارم نیز تلاش استکبار بر این بود که جلوی عبور انقلاب از مرزها را گرفته و آن را مهار کند و به برکت انقلاب، بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته و حرکت اسلام سیاسی در کشورها دیگر در حال پیشروی است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند تا سال ۲۰۳۰ آمریکا تعیین تکلیف می‌شود به نحوی که اگر نتواند در مقابل تهدیدات بیرونی و داخلی موفق عمل کند با فروپاشی روبرو می‌شود در همین راستا آمریکایی‌ها ایران را سومین تهدید خود می‌دانند زیرا معتقدند ایران در حال ارائه مدل جدید حکمرانی در دنیا است.

طائب افزود: در مدل جدید حکمرانی انقلاب اسلامی می‌گوید ما خواستار پیشرفت جهان با مدل حکومت الهی هستیم و در این مسیر نیز در چارچوب قوانین الهی از تجربیات بشر نیز استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها معتقدند این مدل جدید حکمرانی دموکراسی غربی را ضعیف کرده و توجه دولت‌ها و ملت‌ها را به خود جلب می‌کند، افزود: به فکر تضعیف قدرت ایران هستند و تشدید مهار ایران نیز بدین نحو است که کاری کنند کشورهای منطقه که مقاومت در آنها در حال شکل‌گیری است را بی‌ثبات کرده و در داخل کشور نیز اغتشاش ایجاد کنند.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان یک دولت انقلابی بر سر کار آمده است که برای پیشرفت و توسعه کشور با همه ارگان‌ها به صورت متحد عمل می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها در این اواخر می‌گفتند برای کشور ایران کاری می‌کنیم که آنها مجبور شوند نفت را خام به فروش رسانده و فقط غذا وارد کنند که برای پیشگیری از این موضوع این دولت حرکتی انجام داد تا ارتباط نفت و غذا را قطع کند که این موضوع با حمایت از بخش کشاورزی محقق شد.

حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه در اغتشاشات دشمنان ما از همه ظرفیت و توان خود استفاده کردند، متذکر شد: دلیل این امر نیز مقابله آنان با حرکت کشورمان به سمت توسعه و جلوگیری از همراهی مردم برای درست شدن زیرساخت‌ها است.

مشاور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد شبهه در مورد دفاع‌مقدس و زیر سوال بردن انقلاب هستند، گفت: در حادثه فوت یک خانم، دشمنان ما از همه توان خود در رسانه‌های‌شان استفاده کردند تا در بین مردم شبهه ایجاد کنند.

طائب با تاکید بر اینکه کشته‌سازی از حربه‌های دشمنان برای ایجاد شبهه و بالا بردن خشونت در جامعه و ایجاد دو قطبی است، افزود: دشمن با ایجاد فضای دو قطبی به‌دنبال جنگ ترکیبی است تا در آن هر دو طرف نسبت به حاکمیت مسئله‌دار باشند.

وی با اشاره به اینکه حرکت سیاسی ما یک تحرک در دنیا و منطقه ایجاد کرده است، ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند مردم را از ولایت جدا کنند، زیرا رمز پیروزی ما پیوند امت با ولایت است.

کد خبر 5649855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha