۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۹:۴۹

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خبر داد؛

آلودگی هوای استان سمنان تا پایان هفته/ گروه‌های حساس مراقب باشند

آلودگی هوای استان سمنان تا پایان هفته/ گروه‌های حساس مراقب باشند

سمنان- مدیرکل هواشناسی استان سمنان از آلودگی هوا در اقصی نقاط استان خبر داد و گفت: پدیده آلودگی و غلظت آلاینده ها تا پایان هفته جاری در استان باقی خواهد ماند.

ایرج مصطفوی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت آلودگی هوا در استان سمنان به دلیل پدیده وارونگی، بیان کرد: سکون و پایداری جو طی روزهای اخیر سبب شده تا شاهد آلودگی هوا در اقصی نقاط استان سمنان به خصوص شهرهای صنعتی غرب این استان باشیم.

وی با بیان اینکه سکون هوای سرد در استان سمنان سبب می‌شود تا آلودگی هوا دیرتر دستخوش انتقال شود، ابراز کرد: تا پایان هفته شاهد آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در استان سمنان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه گروه‌های حساس تا پایان سال از خانه بیرون نیامده و دست کم در هوای باز به فعالیت‌های مستمری مانند ورزش و کار نپردازند، گفت: افزایش شاخص‌های آلودگی در شهرستان‌های استان نشان از کاهش کیفیت هوا دارد.

مصطفوی با بیان اینکه غلظت آلاینده‌های جوی برای گروه‌های حساس که بیماری قلبی و عروقی و تنفسی دارند، خطرناک است، گفت: کنترل فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده و کاهش سوخت‌های فسیلی از جمله توصیه‌های ما برای کاهش آلودگی هوا در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به خصوص سالمندان، کودکان و افرادی که بیماری مزمن دارند، از دیگر توصیه‌های ما به مردم استان سمنان است، گفت: خانم‌های باردار نیز باید تا آخر هفته از تردد غیرضروری در سطح شهرهای استان سمنان پرهیز کنند.

کد خبر 5654860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha