افزایش اقدامات خشونت‌آمیز در نیجریه با نزدیک شدن به موعد انتخابات

افزایش اقدامات خشونت‌آمیز در نیجریه با نزدیک شدن به موعد انتخابات

با نزدیک شدن به موعد انتخابات در نیجریه، حملات به دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات ملی در مناطق مختلف این کشور نگران کننده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، با نزدیک شدن به موعد انتخابات در نیجریه که در ۲۵ فوریه ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، حملات به دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات ملی (INEC) در مناطق مختلف این کشور نگران کننده شده است.

در نیجریه که پرجمعیت‌ ترین کشور قاره آفریقا است، ۱۵۲۵ نفر در پی خشونت‌ هایی که در زمان برگزاری انتخابات در سال‌ های ۲۰۱۹- ۱۹۹۹ رخ داد، جان خود را از دست دادند.

علیرغم اینکه ۱۸ نامزد و رهبر حزب که در انتخابات ریاست‌ جمهوری فوریه ۲۰۲۳ رقابت خواهند کرد، در ۲۹ سپتامبر توافقنامه صلح امضاء کردند، اما اقدامات خشونت‌ آمیز میان حامیان احزاب سیاسی ادامه دارد.

طی ۵۰ روز اخیر در نیجریه ۵۳ حادثه خشونت‌ آمیز رخ داده است و نیروهای امنیتی این کشور از این وضعیت ابراز نگرانی می‌ کنند و معتقدند که بر روند انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

پس از کودتای نظامی سال ۱۹۹۳، اولین بار انتخابات در این کشور در ۲۷ فوریه ۱۹۹۹ برگزار شد؛ در انتخابات آن سال که اولوسگون اوباسانجو، رئیس جمهور سابق، برنده شد؛ ۸۰ نفر در خشونت‌ ها کشته شدند.

به گزارش آناتولی، در حوادثی که در جریان انتخابات ۴ سال بعد نیجریه رخ داد، ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

پس از پایان دوره ریاست جمهوری اوباسانجو، ۳۰۰ نفر در نتیجه خشونت‌ هایی که در جریان انتخابات سال ۲۰۰۷ رخ داد، جان باختند.

بیشترین تعداد مرگ و میر دوره انتخابات در نیجریه در سال ۲۰۱۱ رخ داد.

در زمان ریاست جمهوری گودلاک جاناتان، گروهک تروریستی بوکوحرام بیشترین حملات را انجام داد و حدود ۸۰۰ نفر کشته و بیش از ۶۵ هزار نفر آواره شدند.

در انتخابات سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰۰ نفر و در سال ۲۰۱۹ نیز ۱۴۵ نفر جان خود را از دست دادند.

کد خبر 5655635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha