۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۰

استاد حوزه علمیه قم:

فعالیت های مرحوم موسوی لاری در عرصه تبلیغ دین تحسین برانگیز بود

فعالیت های مرحوم موسوی لاری در عرصه تبلیغ دین تحسین برانگیز بود

قم- استاد حوزه علیمه قم گفت: اقداماتی که مرحوم آیت الله موسوی لاری در عرصه تبلیغ دین در خارج از کشور انجام می‌داد بسیار تحسین برانگیز بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین همایش بیدارگران با هدف نکوداشت مرحوم آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری ظهر پنجشنبه از بنیاد بین‌المللی استبصار در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی اصغر موسوی لاری فرزند مرحوم آیت الله موسوی لاری بیان داشت: یکی از ویژگی‌های مرحوم آیت الله موسوی لاری اقدام خالصانه و همچنین فروتنی و تواضع ایشان بود که عام و خاص ایشان را به این ویژگی می‌شناختند.

حجت الاسلام موسوی لاری گفت: مرحوم آیت الله موسوی لاری معتقد بود که آنچه به عنوان دین گریزی در جامعه مطرح می‌شود؛ قبل از آنکه علت آن را دشمنان بدانیم باید به نقد عملکرد خود بپردازیم.

وی بیان داشت: مرحوم موسوی لاری نگران این موضوع بود که در شهر مقدس قم با وجود نعمت‌های زیادی که در عرصه معنویت وجود دارد، روزگاری فرا رسد که از آن بی بهره باشیم.

وی گفت: مرحوم موسوی لاری معتقد بود که می‌بایست در عرصه تبلیغ؛ مبلغان کارآمد باشند و اساتید ماهری نیز آنان را یاری کنند و بیان می‌کرد که پژوهش، تبلیغ و آموزش از جمله ملزومات آماده سازی مبلغان برای تبلیغ دین اسلام است.

اقدامات تبلیغی آیت الله موسوی لاری در عرصه تبلیغ دین تحسین برانگیر بود

آیت الله محمد هادی یوسفی غروی از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این همایش اظهار داشت: اقداماتی که مرحوم موسوی لاری در عرصه تبلیغ دین در خارج از کشور انجام می‌داد بسیار تحسین برانگیز بوده است.

وی بیان داشت: بسیاری از کتاب‌های ایشان به زبان‌های مختلف ترجمه شده است که مبلغان می‌توانند از این آثار در امر تبلیغ دین استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: بسیاری از اقدامات و شیوه‌های تبلیغی مرحوم موسوی لاری در کشور خودمان ناشناخته بود در حالی که بسیاری از مسلمین با مکتب تشیع از طریق آثار ایشان آشنا شده بودند.

وی بیان داشت: مرحوم موسوی لاری در عرصه تبلیغ و نشر معارف اسلامی و دینی اراده پولادین داشت می‌تواند برای طلاب جوان مبلغی الگو باشد.

کد خبر 5656244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha