۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳

با رقابت در ۱۲ رشته ورزشی؛

آغاز به کار نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل علوم پزشکی

آغاز به کار نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل علوم پزشکی

آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور مدیران وزارت بهداشت و ورزشکاران، مربیان، سرپرستان تیم ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محمد حسین نیکنام، مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت، در ابتدای این مراسم گفت: جای خرسندی است که در نخستین رویداد ورزشی بین الملل وزارت بهداشت حضور دارم.

وی افزود: بدون شک نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی نقطه عطفی است برای اتحاد و انسجام بیشتر ملتها و امیدوارم سالهای آینده نیز شاهد برگزاری این رویداد ورزشی بین الملل باشیم.

نیکنام خاطرنشان کرد: جا دارد از دکتر شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت به خاطر برگزاری چنین رویداد بزرگی تشکر کنم. ورزش علاوه بر تقویت جسم، باعث تلطیف روح و روان انسان می شود و برگزاری چنین جشنواره ای با حضور دانشجویان ۱۴ کشور باعث همبستگی و وحدت بیشتر این ملت ها می شود.

وی تصریح کرد: ارتباط ورزش با سلامت یک امر شناخته شده ای است و بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت دارای ۴ بعد اساسی است. ورزش صرفا بعد جسمانی نیست بلکه دارای ابعاد روانی، معنوی و اجتماعی است و با ورزش می توان این ابعاد را در انسان تقویت کرد.

مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بعد جسمانی سلامت شناخته شده و تعریف شده است و همه مان انسانها به نوعی آن را در زندگی روزمره خود تجربه کرده ایم اما وقتی یک گام به جلوتر می رویم، به سلامت روانی می رسیم که البته این رکن نیز تاحدودی شناخته شده است و وقتی قدری فراتر می رویم به بعد سلامت معنوی می رسیم که البته ناشناخته هایش بسیار زیاد است اما به هرحال مهم ترین بعد سلامت، بعد معنوی آن است که باید انسان آن را با ورزش در خود تقویت کند.

وی گفت: بدون شک سلامت فردی و سلامت اجتماعی رابطه و تعامل دوسویه باهم دارند به طوری که هر دو مکمل یکدیگر هستند و ورزش که دارای ۴ بعد اصلی است با سلامت ارتباط مستقیم دارد و به نظر می آید که یکی از راههای اصول سلامت در ابعاد چهارگانه، موضوع ورزش است.

نیکنام با اشاره به شعار برگزاری این رویداد ورزشی به نام ورزش، همبستگی و معنویت اظهار کرد: امیدوارم با برگزاری چنین رویداد بین الملل بتوانیم همواره در مسیر همبستگی و تقویت انسجام ملت ها گامهای موثری برداریم.

در ادامه این مراسم، علی خضریان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جمع حاضر گفت: بسیار جای خرسندی است که در ایران اسلامی، میزبان جمعی از دانشجویان علوم پزشکی از کشورهای مختلف هستیم و این رویداد بدون شک می تواند روابط بین الملل کشورها را محکمتر کند و ورزش بهترین بستر برای این اتفاق مهم است.

وی خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان در این فستیوال ورزشی باعث افتخار بزرگی است. شما دانشجویان علوم پزشکی آنچه می آموزید نجات انسانهاست و درواقع شما جان انسانها را به واسطه شغل آینده خود نجات خواهید داد اما در کنار تحصیل و علم آموزی، شما به رشته های مختلف ورزشی نیز در دوران تحصیل مسلط و آشنا می شوید و این یک تجربه بزرگ برای شما به شمار می رود.

خضریان اظهار داشت: شما دیدید که در جام جهانی فوتبال، دلهای ملتهای مختلف با یک کشوری مسلمان مثل مراکش پیوند خورد و دلیلش این بود که ورزش ابزاری برای بیان مهم آزادی خواهی است.

وی با اشاره به شعار برگزاری این رویداد ورزشی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره بین المللی ورزشی همان نقطه تلاقی پیوند ما ملت ها و کشورها است.

نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین الملل دانشگاه ‌های علوم پزشکی طی روزهای ۲۴ تا ۳۰ آذرماه سال جاری در مجتمع فرهنگی، تفریحی و ورزشی خزرآباد ساری برگزار می‌شود.

این جشنواره در ۱۲ رشته ورزشی از جمله ۵ رشته قهرمانی فوتسال، تیراندازی، شنا، بدمیتون وتنیس روی میز و نیز ۷ رشته همگانی شامل طناب زنی، دارت، آمادگی جسمانی، دومینو، فریزبی، داژبال و طناب کشی برگزار خواهد شد.

بیش از ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی از جمله اصفهان، ارومیه، یزد، اهواز، اراک، کرمانشاه، شهید بهشتی، تهران، ایران، زنجان، تبریز، شیراز، همدان، گیلان، سمنان، کرمان، مشهد و... در این جشنواره حضور دارند.

ورزشکاران حدود ۱۴ کشور از جمله افغانستان، پاکستان، لبنان، سوریه، عراق، نیجریه، غنا، هندوستان، اسلووانی، روسیه، مراکش، تانزانیا، سومالی و... در این رخداد مهم ورزشی حضور پیدا خواهند کرد. در افتتاحیه این جشنواره ۶۹ مربی و مسئول از دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور حضور داشتند.

کد خبر 5656491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha