۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳

مدیرکل دفتر ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم خبر داد؛

طراحی ۱۰ ماموریت مهم برای دانشگاه های بزرگ کشور

طراحی ۱۰ ماموریت مهم برای دانشگاه های بزرگ کشور

ساری- مدیرکل دفتر ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تعریف و طراحی ۱۰ ماموریت از سوی وزارت کشور برای دانشگاه های بزرگ کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسعید سیف بعدازظهر یکشنبه در مراسم هفته پژوهش در مازندران با تاکید بر ضرورت همکاری دانشگاه و صنعت اظهار داشت: همکاری‌های علمی کالای لوکس نیست بلکه یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی افزود: تمام هزینه‌های تحقیق و توسعه کشور نیم درصد بوده این در حالی که این میزان در سایر کشورها سه تا چهار درصد است و ۱۰ برابر ما در تحقیق و پژوهش هزینه می‌کنند و شمار پژوهشگران کشور نیز در مقایسه با دیگر کشورها اندک است.

وی اظهار داشت: بودجه کم و کمبود نیروی انسانی پژوهشگر از مشکلات فراروی است و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف یک ضرورت به شمار می‌رود.

سیف تشکیل دبیرخانه مشترک برای انجام مأموریت‌های دانشگاهی را لازم دانست و گفت: در حال حاضر ۲۴ مأموریت استانی از سوی دانشگاه‌های کشور در دست انجام است و امیدواریم در استان مازندران نیز این مأموریت‌ها با قوت پیش رود.

مدیرکل دفتر ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سطح ملی و وزارت کشور ۱۰ مأموریت برای دانشگاه‌های بزرگ کشور طراحی و تعریف شده است و امیدواریم شاهد هم افزایی و نتایج پربار باشیم.

کد خبر 5658673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha