۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۹:۱۶

معاون گردشگری همدان خبر داد؛

برگزاری مراسم «شب چله» در ۵ اقامتگاه بومگردی همدان

برگزاری مراسم «شب چله» در ۵ اقامتگاه بومگردی همدان

همدان_معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برگزاری مراسم «شب چله» در پنج اقامتگاه بومگردی استان و ویژه برنامه‌ای در پایگاه ملی هگمتانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خاکسار، شامگاه یکشنبه بیان کرد: به مناسبت ثبت جهانی میراث آئینی یلدا (چله) برنامه پاسداشت شب یلدا در اقامتگاه‌های بومگردی «آرتیمان» در روستای آرتیمان تویسرکان، «خان‌قالان» در روستای سراب کبودراهنگ، «ساره‌گل» در روستای ملحمدره اسدآباد، «دولت‌سرا» در روستای فسیجان بهار و سفره‌خانه «عمارت سنگی» در روستای ورکانه شهرستان همدان برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با تاکید بر اهمیت حفظ آئین ملی «شب چله» افزود: به جز برگزاری آئین شب یلدا در اقامتگاه‌های بومگردی استان، مراسم‌های دیگری نیز برنامه‌ریزی شده است.

خاکسار ادامه داد: ویژه برنامه‌ای سه‌شنبه ۲۹ آذرماه در پایگاه ملی «هگمتانه» برگزار خواهد شد که شامل سخنرانی، نقالی، پذیرایی با میوه‌ها و تنقلات شب یلدا با حضور مخاطبانی از اعضا تحت پوشش ادارات بهزیستی و کمیته امداد خواهد بود.

وی اضافه کرد: به بهانه شب یلدا، نمایشگاه صنایع‌دستی نیز با ۵۰ غرفه و با حضور هنرمندان صنایع‌دستی ملایر در خانه فرهنگ و هنر ملایر از ۲۵ آذرماه تا ۲ دی‌ماه دایر است.

کد خبر 5659136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      دروغ نه بابا نمیدانستیم که مراسم های این چنینی هم برگزار میکنید این مراسم های تو بعضی شهرهای، کشورهای دیگه ست که ما خبر نداریم بعد اجاره ست چند دلار باید بپردازیم؟ها؟