۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۹:۵۲

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی:

استقبال مردم از شهدای گمنام نشانه پایبندی به انقلاب اسلامی است

 استقبال مردم از شهدای گمنام نشانه پایبندی به انقلاب اسلامی است

تبریز- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: استقبال مردم از شهدای گمنام نشان داد ملت تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار دوم رضا عباسی در مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام در شهر «شندآباد» شهرستان شبستر اظهار کرد: استقبال گرم و پرشور مردم شهرستان از شهدای گمنام نشان داد ملت ما شهید دوست و شهید پرور هستند و تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی افزود: در یادواره‌های شهدا باید به این دو نکته توجه کرد که دفاع مقدس و مقاومت چه دستاوردهایی برای ما به ارمغان آورده است و همچنین زندگی و منش شهدای عزیزمان چه الگوهایی برای وضعیت کنونی در اختیار ما قرار می‌دهد.

امیر عباسی درباره دستاوردهای دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: امروز اگر ما از اعتلای نظام و انقلاب صحبت می‌کنیم همه آن‌ها به برکت خون شهیدان است. فتح قله‌های افتخار، پیشرفت و اقتدار همگی نتیجه عبور از گردنه‌های صعب‌العبور در سایه رشادت‌های شهداست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه عبور از هر گردنه تاریخی باوجود تحمیل هزینه‌های زیاد دستاوردهای بزرگ و ماندگاری برای ما به ارمغان آورده است، تصریح کرد: ما برای پیروزی انقلاب اسلامی شهدای فراوانی را تقدیم کردیم و نتیجه آن شد که با لطف خداوند متعال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد.

وی ادامه داد: گردنه صعب‌العبور بعدی، ترور شخصیت‌های انقلابی و والامقام نظام اسلامی به دست منافقین بود که به برکت همین جانفشانی‌ها انقلاب اسلامی مستحکم‌تر و مقتدرتر از پیش به حرکت خود ادامه داد.

عباسی گردنه صعب‌العبور سوم را حرکت‌های تروریستی و تجزیه‌طلبانه در بخش‌های مختلف کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: همه این توطئه‌ها و فتنه‌ها نیز با ایثار و فداکاری شهدای عزیزمان خنثی شد و موجب گردید که تا کوچک‌ترین خللی بر تمامیت ارضی ما وارد نشود.

وی در ادامه سخنان خود به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما درباره دفاع مقدس و این مقاومت جانانه ۳ هزار روزه، حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و باید تبیین کنیم که علی‌رغم همه مشکلاتی که در آن سال‌ها مواجه بودیم، چه دستاوردهای بزرگی کسب کردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اظهار کرد: شبیخون فرهنگی دشمنان و حمله علیه کانون‌های فرهنگی جامعه نظیر خانواده، آموزش و پرورش و … شکل دیگری از تهاجمات دشمنان بود که ملت مؤمن و بابصیرت ما در این نبرد نیز با هوشیاری و دشمن‌شناسی و پایبندی به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

امیر عباسی هدف قرار دادن عمق استراتژیک و نفوذ ایران را گردنه صعب‌العبور دیگری عنوان کرد و افزود: دشمنان در سال‌های گذشته تمام تلاش خود را کردند تا به هر نحو مانع از نفوذ و محبوبیت ایران اسلامی در دل ملت‌های مسلمان و مستضعف منطقه شوند. در همه این وقایع نیز با دلاورمردی‌های شهدایی همچون سردار قاسم سلیمانی، سربلند و سرافراز بیرون آمدیم و دشمن را ناکام گذاشتیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به نقشه‌های اندیشکده‌های غربی برای تضعیف ایران و ایجاد آشوب و ناامنی در کشور گفت: هویت‌سازی و شبکه‌سازی دو راهبرد مهم این اندیشکده‌ها در این مسیر است.

وی در تشریح مفهوم هویت‌سازی گفت: ایجاد شبهه، تردید و بدگمانی و سرانجام گسست گام‌های دشمن در راستای هویت‌سازی است. در همین موضوع دفاع مقدس شبهه‌افکنی‌های زیادی صورت می‌گیرد و عدم پاسخگویی و تبیین صحیح و به موقع ما موجب تبدیل شبهه به تردید و بدگمانی می‌شود.

کد خبر 5661314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha