۱ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

درس شهدا به ما وطن دوستی، انسجام و وحدت است

درس شهدا به ما وطن دوستی، انسجام و وحدت است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز نسبت به برخی مشکلات انتقاد و اعتراض وجود دارد، گفت: شهدا به ما درس وطن دوستی و توجه به انسجام و وحدت را یاد دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم استقبال از پیکر ۶ شهید گمنام در پایگاه شهید نوژه، با بیان اینکه همه این شهدا، جز شهدای گمنام هستند، اما احساس غریبگی در این مراسم وجود ندارد، اظهار کرد: همه ما در آرمان‌ها و اهداف خود در یک مسیر قرار داریم.

امام جمعه همدان، با تاکید بر اینکه برای مادر دوری چهل ساله از فرزند خود بسیار سخت است، گفت: این شهدا، حجت‌های الهی بر ما هستند تا حافظ انقلاب و آرمان‌هایشان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شاید این شهدا در آن زمان نیز با اختلاف سلایق و یا مشکلات اقتصادی روبرو بودند، اما برای وطن و اسلام وارد میدان شدند، یادآور شد: کدام غیرتمندی نمی‌تواند در برابر عظمت این شهدا سر خم کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه شهدا برای همه مردم نصیحت دارند که باید گوش شنوا برای آن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اولین سوالی که باید در روز قیامت به شهدا و خانواده شهدا پاسخ دهیم، این است که با امانت آنها چه کرده‌ایم.

وی افزود: جمهوری اسلامی، مردم، اسلام، حجاب و عفت، امانت شهدا در نزد همه ما است که باید با تمام توان مراقب آن باشیم.

شعبانی، با بیان اینکه کدام انسان با غیرتی می‌تواند به علت اختلاف سیاسی، وطن فروشی کند، گفت: این شهدای گمنام نزدیک به چهل سال در بیابان‌ها در غربت، مظلومانه بودند و کسی به آنها سری نزده، اما باید به این سوال پاسخ دهیم که در مقابل، ما چه کرده‌ایم؟

وی با اشاره به اینکه این فرمایش حضرت امیر (ع) است که اگر کسی وطن فروشی کند، غیرت ندارد، یادآور شد: در بین شهدای ما بودند عزیزانی که مسلمان و یا شیعه نبودند، اما نسبت به وطن خود غیرت داشتند و اجازه ندادند دشمن به اهداف خود برسد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه امروز نسبت به برخی مشکلات انتقاد و اعتراض وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهدا به ما یاد دادند که وطن دوستی و توجه به انسجام و وحدت را در هیچ شرایطی فراموش نکنیم.

وی تصریح کرد: تفاوتی ندارد که این شهدا، از چه نهاد و ارگانی بودند، اما مهم حرف و نصیحت آنها است که با وجود تمام اختلاف سلایق، توجه به وحدت و انسجام داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه سفارش رهبر معظم انقلاب نیز برای ایرانی قوی، انسجام و حضور همه مردم در کنار هم است، گفت: وفاداری به آرمان‌های شهدا و حرکت در مسیر آنها، برای مسئولان، تلاش برای رفع مشکل و بازگشایی گره از کار مردم است.

کد خبر 5662328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مکرمی پور IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      شهدا رفتند و دیوار آرزهایشان ریخت... تا دیوار آرزو های ما نریزد