۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۷

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین به کرج

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین به کرج

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با بیان اینکه در جاده‌های کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودروها الزامی است، گفت: در آزادراه قزوین به کرج ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در بارش‌های سنگین برف و باران روز گذشته هیچ جاده اصلی و مواصلاتی کشور مسدود نشد، گفت: تعدادی از جاده‌های فرعی و روستایی به علت شدت بارش به‌صورت موقت مسدود شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها جاده بویین به خوانسار و دامنه به الیگودرز است. عوامل پلیس راه و راهداری مشغول اقدامات لازم جهد بازگشایی معابر هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور خاطرنشان کرد: اجرای طرح ویژه ترافیکی زمستانی در جاده‌های کشور با قوت در حال اجرا است. پلیس راه به اتفاق سایر سازمان‌های خدماتی و امدادی به‌صورت ۲۴ ساعته در جاده‌ها حضور دارند. اهداف اجرای این طرح مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد هموطنان همراه با افزایش ایمنی و کاهش تصادفات است.

وی با بیان اینکه در جاده‌هایی که بارش برف وجود داشت، عملیات برف روبی و شن پاشی و نمک پاشی به‌صورت مستمر صورت گرفت، اظهار کرد: در جاده‌های کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودروها الزامی است. از همکاری و همراهی رانندگان عزیز که به توصیه‌های پلیس راهور توجه داشتند تشکر ویژه داریم.

شیرانی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تداوم بارش‌ها و برودت هوا خصوصاً در جاده‌ها کوهستانی لازم است برای سفرهای جاده‌ای آمادگی لازم و کنترل وضعیت خودرو از لحاظ ایمنی و داشتن تجهیزات زمستانی نظام گیرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور با بیان اینکه تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها به علت لغزندگی سطح راه و عدم رعایت فاصله طولی خودروها و عدم رعایت سرعت مطمئنه افزایش یافته است، اذعان کرد: به رانندگان عزیز توصیه می‌کنیم در این ایام با احتیاط بیشتر و رعایت کامل مقررات رانندگی سفر کنند.

شیرانی با تشریح وضعیت جوی و ترافیکی گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، کردستان، تهران، کرمانشاه، لرستان، قم، مرکزی، همدان و ایلام بارش برف و باران گزارش شده است.

وی بیان کرد: در آزادراه قزوین به کرج (حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس) و محور شهریار-تهران (برخی مقاطع) ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

کد خبر 5664390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha