۵ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان محلات:

بیش از ۲ هزار تُن انواع گل و گیاه از محلات صادر می شود

بیش از ۲ هزار تُن انواع گل و گیاه از محلات صادر می شود

محلات- مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: در سه ماهه گذشته دو هزار و ۳۵۶ تُن انواع گل و گیاه از این شهرستان به ارزش بیش از ۵ میلیون دلار صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا جعفری گفت: صنعت گردشگری و گل یکی از گذرگاه‌های مهم اقتصاد منهای نفت است که بسیاری از کشورها با تکیه هدفمند بر قابلیت‌های آن توانسته‌اند تولید ثروت کرده و اشتغالزایی و توسعه متوازن را به پیش ببرند.

جعفری با بیان اینکه طبیعت گردی با موضوع گل و گیاه شاخه‌ای خاص از گردشگری است، افزود: باید حوزه کشت گل و گیاه محلات با اقدامات زیباپسندانه و امکانات علمی در معرفی گونه‌های گل و گیاه پیوند بخورد و وجود مرکز تحقیقات گل و گیاه کشور در محلات امکانی مهم برای رقم خوردن این مساله است.

وی اضافه کرد: صادرات بیش از ۲ هزار و ۳۵۶ تن انواع گل و گیاه به ارزش ۵ میلیون و ۳۳۳ هزار ۶۶۰ دلار در سه ماه نشان از اقبال گسترده به گل و گیاه ایران دارد و وجود دهکده گل و گیاه در محلات زیرساختی مهمی برای سرعت بخشیدن به صنعت گردشگری گل و گیاه کشور است.

جعفری برپایی دوره‌های تخصصی آموزشی کشاورزی، ایجاد بازارچه‌های دائمی و فصلی، خرید و فروش گل و گیاه و برگزاری نمایشگاه‌های استانی و ملی گل و گیاه را زمینه‌ای برای جذب گردشگر گل دانست که باید سرمایه‌گذاری بیشتری در مورد آن صورت گیرد.

کد خبر 5665799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha