۶ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۳۵

وزیر دفاع اتریش:

اروپا باید خود را برای قطعی برق و خاموشی‌های گسترده آماده کند

اروپا باید خود را برای قطعی برق و خاموشی‌های گسترده آماده کند

وزیر دفاع اتریش در گفت‌وگویی هشدار داد که بر اثر پیامدهای جنگ اوکراین و بحران انرژی، کشورهای اتحادیه اروپا باید خود را برای قطعی برق و خاموشی‌های گسترده آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «کلاودیا تاتر»، وزیر دفاع اتریش در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دی ولت» به کشورهای اروپایی هشدار داد در بحبوحه بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا شانس خیلی کمی دارد که از خاموشی‌های گسترده و قطعی برق در امان بماند.

وی دراین‌باره افزود: احتمال خاموشی در بخشی از کشورهای اتحادیه اروپا در آینده‌ای نزدیک، بسیار بالاست.پرسش این نیست که آیا اتفاق خواهد افتاد یا نه، مسئله بر سر زمان وقوع این اتفاق است.

وزیر دفاع اتریش در ادامه خطاب به سران و مقامات اروپا گفت: ما نباید وانمود کنیم این وضعیت تنها یک نظریه است. ما مجبوریم خود را برای خاموشی‌های گسترده در اتریش و اروپا آماده کنیم.

به نوشته راشاتودی، شبح و سایه قطعی برق از ماه‌ها پیش کشورهاو سران اروپا را درگیر کرده است، زیرا به علت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو بابت عملیات نظامی روسیه در اوکراین، هم‌اکنون قیمت‌های قبض گاز و برق افزایش یافته و از آن به بحران انرژی در قاره سبز یاد می‌شود.

در اوکراین نیز به علت حملات موشکی و پهپادی گسترده اخیر روسیه به زیرساخت‌های انرژی این کشور، هم‌اکنون مناطق زیادی از اوکراین با خاموشی‌های مداوم روبرو هستند.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته در اختیار این کشور قرار دهند. سرانجام چهارشنبه گذشته واشنگتن‌پست گزارش داد که دولت آمریکا قرار است یک سامانه ضدموشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد؛ هر سامانه پاتریوت دارای حداکثر ۸ پرتابگر است که بسته به نوع مهمات مورد استفاده بین ۴ تا ۱۶ موشک را در خود جای می‌دهد.

منابع آگاه به واشنگتن‌پست گفته‌اند نیروهای آمریکایی در خاک یک کشور ثالث، احتمالاً آلمان، نحوه استفاده از این سامانه را به اوکراینی‌ها آموزش خواهند داد.

به گفته این منبع آگاه «این کار کمی طول می‌کشد، اما سربازان اوکراینی پس از این دوره آموزشی برای عملیاتی‌کردن سامانه پاتریوت، به اوکراین برمی‌گردند. این مقام آمریکایی با این حال تأکید کرد که «بعید است که این سامانه دفاع هوایی قبل از بهار به اوکراین برسد». بنا بر گزارش واشنگتن‌پست، با رونمایی از این بسته کمک نظامی، با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دولت بایدن نزدیک به ۲۲ دلار فقط در بخش نظامی به اوکراین کمک کرده است.

«مارک هرتلینگ»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفت‌وگو با نشریه «نیوزویک» درباره زمان عملیاتی‌شدن سامانه پاتریوت در خاک اوکراین اعلام کرد نیروهای اوکراینی برای مقابله با حملات موشکی روسیه، نمی‌توانند به این زودی‌ها از سامانه ضدموشکی و پیشرفته پاتریوت استفاده کنند. مارک هرتلینگ دراین‌باره گفت: اوکراین ماه‌ها نیاز به آماده‌سازی برای استفاده از سامانه پیشرفته ضدموشکی پاتریوت دارد. این سامانه نمی‌تواند کل خاک اوکراین را در برابر حملات موشکی، محافظت کند.

وی همچنین افزود: اگر کسی تصور می‌کند با پاتریوت می‌توان کل مرز ۸۰۵ کیلومتری بین اوکراین و روسیه را محافظت کند، هیچ چیزی از عملکرد و نحوه کار این سامانه ضدموشکی نمی‌داند.

کد خبر 5666686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      2 4
      چه‌دروغ‌مضحکی؟
      • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
        0 0
        شب درازهست وقلندر بیدار. به خودت نگاه نکن توکشور 75درصد استحصال گازمصرف خانگی داره بدون صرفه جویی. مااندازه چندکشوراروپایی گازمصرف میکنیم. بیش ازمیانگین جهانی. حالا چون داریم که نبایدبی مهابا وبدون صرفه جویی گازمصرف کنیم
    • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      4 2
      صهیونیست جهانی در دام روسیه افتاده ولی با سیلی صورتش را سرخ نگهداشته وامید وار غربگدایان خود در روسیه است.
    • غلام لک‌‌زایی‌ IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      3 2
      خدا کند نان هم نداشته باشند
    • رسول FI ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      3 1
      حقشان است بی ناموس ها هر چه سرشان بیاید!دویچه وله نوشته بود چند روز پیش که باید به اوکراین کمک کرد بدونه در نظر گرفتن تهدید اتمی روسیه من هم با همین گوشی برایشان نوشتم آیا هیتلر زنده شده و اینکه ذغال کیلوی چند است به ۲۰ ساعت نرسید گوشی اپل من را دچار مشگل کردن حالا باید صبر کنم تا بروزرسانی شود-
      • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
        0 0
        نان پدرحلالت. دمتگرم آقارسول. اینروبایدبه خودتحقیرهای وطنی گوشزدکنی که فکرمیکنن همه جا فراوانی وارزانی هست جزء ایران.
    • رسول FI ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      3 1
      تمام قسمت هایش از کار افتاده فقط به این خاطر ازشان پرسیدم ذغال کیلوی چند است تو المان. دیشب هم مایکروسافت این کشور نمیدانم چه کرد به کامپیوترم بیش. از ۱۸۰۰ فایل و داده های داخل کامپیوترم را پاک کردن و کامپیوتر هم فلج شد!فاشیسم هستند فاشیسم پوتین حق دارد ظالم و ضعیف کش هستند!
    • کرامت سلیمی US ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 3
      یک موضوع جالب دیگر اینکه هم زمان با کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا همه کشورهای اروپایی تعداد زیادی از نیروگاه های به اصطلاح هسته ای را به بهانه تعمیرات و سرویس از مدار تولید برق خارج کردند. مثلا فرانسه تا الان از 58 نیروگاه به اصطلاح هسته ای خود 32 عدد ان را از مدار خارج کرده است
    • کرامت سلیمی US ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      2 0
      و یا المان این نیروگاه ها را با سوزاندن ذغال سنگ همچنان پابرجا نگاه داشته است. یعنی این نیروگاهها گازی بوده اند و به دروغ وانمود می کرده اند که نیروگاه های هسته ای هستند.
    • کرامت سلیمی US ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      2 0
      تمام نیروگاههایی که به عنوان نیروگاه هسته ای معرفی می شوند ، نیروگاههای گازی و بعضی از انها هم نیروگاه های زمین گرمایی هستند. چیزی به عنوان نیروگاه هسته ای مطلقا وجود ندارد. مگر تعمیرات و سرویس چقدر زمان می برد که باید چند ماه انها را از مدار خارج کنند.
    • کرامت سلیمی US ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 0
      ان هم در فصل سرما. سرویس و تعمیرات اگر هم لازم باشد باید در بهار و تابستان صورت گیردکه به برق کمتری نیاز هست و بتوان به صورت دوره ای انها را دسته بندی و تعمیر کرد نه اینکه در فصل سرما اکثر انها از مدار خارج شوند.
    • ظریف AT ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 3
      شما میگین مسلمانید و هر دروغی را به هر کسی نسبت می‌دهید.من کل روزنامه های اتریش را دیدم اصلا چنین مطلبی وجود خارجی ندارد. اگر دین ندارید اقلا ازاده مرد باشید.
      • ناشناس IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
        0 0
        اگر دقت کرده باشین نوشته به نقل از راشاتودی که این خبر رو از روزنامه آلمانی { دی ولت } آورده و روزنامه اتریشی نیست. موفق باشید.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 0
      این هم نتیجه بدخواهی و تحریم دیگر کشورها برای اروپا و آمریکا که فکر میکردند با تحریم روسیه و ایران و غیره موفق میشوند
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 0
      مبارکتون باشه فکر کنم خیلی خوشمزه هست تا یاد بگیرید تو زندگی و کشور دیگه ای موش ندوانید
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      2 2
      همین مونده ارزو بد بختی دیگرانو داشته باشین بعد بگین ما مسلمونین اسلاممون عشق جهانیه مسلمون واقعی نمیاد برا بد بختی دیگران دعا کنه :)
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 0
      یک موشک کینژال فراصوت روسی خرج پاتریوت امریکایی.
    • علی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      2 1
      انشاالله که نابود بشن غرب، چقد به ملت برای منافع خودشان ظلم میکنن، اگرروسیه کاملا گاز اتحادیه اروپا را قطع کند، دیگر نمیخواد جنگ کنه، خودشون شکست میخورن، یک ماه اینده اتحادیه اروپا یا جنگ را به نفع روسیه مصادره میکنن، یا توافق برجام را به سرانجام میرسانن، چون سوخت ندارن صد درصد این کار را میکنن
    • دوست IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      این خانم توسط روس خریده شده...
    • حبیب IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      از زمستان سخت رفتیم تو فاز اروپای تاریک جمع کنید این مسخره بازی رو فکر کردید همه دنیا مثل شما بی فکر بی خرد هستند که بزار همه چیز به نابودی که رسید بعد فکر بحران کنند اونا تا صد سال دیگه را برنامه دارند شما نگران وضع مملکت خودتون باشید