۷ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵

مدیرعامل پسماند گلستان:

۲۵۰ تُن به ظرفیت پردازش زباله در گلستان افزوده می شود

۲۵۰ تُن به ظرفیت پردازش زباله در گلستان افزوده می شود

گرگان- مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان گفت: ظرفیت پردازش زباله و پسماندهای عادی و خانگی گلستان تا پایان سال با افزایش ۲۵۰ تُنی به هزار تن در روز خواهد رسید.

حسن ملک شاهکویی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر سه خط پردازش زباله با ظرفیت مجموع ۷۵۰ تن در آق قلا و آزادشهر فعال هستند که تا پایان سال یک خط پردازش جدید به ظرفیت فعلی افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان افزود: به صورت روزانه ۷۰۰ تن زباله در سایت پسماند آق قلا و ۳۰۰ تن زباله در سایت آزادشهر پذیرش می‌شود.

وی گفت: با رفع اندک ابهامات موجود در فرایند تولید بیوگاز و برق از زباله، تا پایان سال مقدمات اجرایی این پروژه در گلستان آغاز خواهد شد و حدود دو هزار میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری خواهد شد.

ملک شاهکویی افزود: مکان یابی برای سایت شماره چهار پسماند به طور ویژه در دستور کار قرار دارد و ۱۱ نفر از برجسته‌ترین اساتید دانشگاه در حال بررسی و مطالعه این پروژه هستند و تا کنون ۱۲۵ میلیون تومان به این امر اختصاص داده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان بیان کرد: ۱۴ نقطه برای مطالعه این سایت مشخص شده تا محل مورد نظر پس از بررسی دقیق این گروه کارشناسی در حوزه‌های مختلف به دستگاه‌های مرتبط برای تایید نهایی به محیط زیست معرفی شود.

وی گفت: فرآیند مکان‌یابی بسیار پیچیده است و تمام ملاحظات برای این سایت باید بلندمدت بوده و حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار زمین تهیه شود.

کد خبر 5666909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha