۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸

دهقانی فیروزآبادی در حاشیه هیئت دولت:

تلاش می‌کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه عمومی اقتصاد وارد شوند

تلاش می‌کنیم شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه عمومی اقتصاد وارد شوند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تمام تلاش ما در معاونت علمی رئیس‌جمهور این است که شرکت‌های دانش بنیان بتوانند وارد عرصه عمومی اقتصاد کشور شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به مزیت‌های فعالیت کارگروه بار اول، گفت: این کارگروه یک فرصت بسیار مناسبی است که شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های فناوری که دستاوردهای آنها بومی کشور است، بتوانند دستاوردهای خود را به دستگاه‌های اجرایی و صنایع کشور ارائه کنند.

وی افزود: بزرگترین مزیت این کارگروه این است که تشریفات و بروکراسی اضافه‌ای که در بحث مناقصات وجود دارد، در این کارگروه نیست و کارها سریع‌تر انجام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تا سال گذشته قریب به ۲۰۰ میلیون دلار در این کارگروه قرارداد بسته شده است که بالاترین امتیاز آن متعلق به وزارت نفت است که حدود ۱۲۰ میلیون دلار از این کارگروه استفاده کرده است.

دهقانی بیان کرد: در ازای هر دلاری که در این کارگروه هزینه شده است، حدود هشت دلار صرفه جویی شد. در این کارگروه امسال برنامه‌های جدی‌تری را در تعامل با دستگاه‌های بزرگ دنبال می‌کنیم و امیدواریم که به زودی با تلاشی که از سوی وزارت نفت انجام می‌شود، شاهد یک موافقتنامه کلان دو میلیارد دلاری در حوزه تجهیزات گلوگاهی و کاربردی باشیم.

وی با اعلام خبری خوش در خصوص شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: تمام تلاش ما در معاونت علمی رئیس جمهور در این راستا است که شرکت‌های دانش بنیان بتوانند وارد عرصه عمومی اقتصاد کشور شوند.

وی در پایان افزود: بحث کنسرسیوم سازی شرکت‌های دانش بنیان برای انجام پروژه‌های بزرگ، تخصیص احکام مناسب بودجه، کمک به استفاده هر چه بیشتر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های جدی معاونت رئیس جمهور در حوزه توجه به شرکت‌های دانش بنیان است.

کد خبر 5667048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      برای بی اثر کردن تحریم ها و دستیابی به توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان نیاز است تا تمامی دستاوردهای علمی شرکت های دانش بنیان و دانشگاهها در مقیاس عظیم تجاری سازی شوند هم نیاز داخل را تامین کنند و هم صادرات شوند جایگاه ایران در اقتصاد جهانی ارتقا یابد تا مجبور شوند تحریم های ایران را لغو کنن