۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰

در جلسه‌ حمل و نقل عمومی و هوای پاک صورت گرفت؛

اختصاص ۴میلیارد دلار و ۵۰۰میلیون یورو برای توسعه حمل و نقل عمومی

اختصاص ۴میلیارد دلار و ۵۰۰میلیون یورو برای توسعه حمل و نقل عمومی

مبلغ ۴ میلیارد دلار برای تأمین ۳۴۶ هزار وسایل حمل و نقل جدید و بهینه از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت، برای کاهش آلودگی هوا اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح‌های اولویت‌دار برای توسعه حمل و نقل عمومی و کمک به کاهش آلودگی هوا در جلسه حمل و نقل عمومی و هوای پاک که صبح امروز (سه شنبه ۱۳ دی ماه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور به تصویب رسید.

مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در خصوص میزان آلایندگی موتورسیکلت‌ها، بر لزوم استفاده از وسایل حمل و نقل برقی به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تأکید کرد.

در این جلسه درخواست مشترک وزارتخانه‌های نفت و کشور در خصوص حمل و نقل درون شهری عمومی و پاک مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه توضیحات فنی و اقتصادی، با این درخواست موافقت شد.

بر اساس این طرح مقرر شد از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مبلغ ۴ میلیارد دلار برای تأمین ۳۴۶ هزار وسایل حمل و نقل جدید و بهینه برای کاهش آلودگی هوا از جمله اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و موتورسیکلت‌های برقی و یا پایه گازسوز هزینه شود.

همچنین مقرر شد تا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ۵۰۰ میلیون یورو جهت اجرای طرح جایگزینی اتوبوس‌های جدید با اتوبوس‌های فرسوده تخصیص یافته و این طرح هرچه زودتر عملیاتی شود.

کد خبر 5672708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha