۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

نگاه به آثار تاریخی باید تغییر کند

 نگاه به آثار تاریخی باید تغییر کند

اردستان-مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با افزایش اعتبارات ملی و استانی در حوزه میراث فرهنگی برای این شهرستان، می‌خواهیم شرایطی فراهم شود که نگاه به آثار تاریخی تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی ظهر پنجشنبه در سفر به اردستان و بازدید از ابنیه تاریخی این شهرستان‌، اظهار داشت: شهرستان اردستان از جمله شهرهای استان اصفهان است که در آن آثار و بناهای تاریخی با ارزشی وجود دارد که دارای قدمت بسیار نیز هستند.

وی افزود: با افزایش اعتبارات ملی و استانی در حوزه میراث فرهنگی برای این شهرستان، می‌خواهیم شرایطی فراهم شود که نگاه به آثار تاریخی تغییر کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: برای حل مشکلات تملکی، مرمتی و احیای بافت تاریخی با توجه به اعتبارات مناسبی که در اختیار قرار خواهد گرفت، برنامه ریزی می‌کنیم.

ایزدی در خصوص برنامه میراث فرهنگی برای ثبت جهانی مسجد جامع، تاکید کرد: مباحث ثبت جهانی تابع یک ضوابطی است و امسال بحث کاروانسراها در اولویت وزارت میراث فرهنگی است و حدود ۹۰ کاروانسرا در فهرست آثار ثبت جهانی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص بودن مسجد جامع اردستان از محل منابع ملی اعتبار ۱ میلیارد تومانی برای حفظ و مرمت این اثر در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: بررسی کاروانسراهای شهرستان اردستان در دستور کار قرار دارد و باید شرایط و مولفه‌هایی از جمله تملک، آزادسازی و استحکام بخشی فراهم شود تا در فهرست جهانی قرار بگیرد.

ایزدی تاکید کرد: در سطح استان نیز در حال آماده شدن برای سفرهای نوروزی هستیم که در این راستا ستادهایی هم تشکیل شده و در فضای تعاملی که بین مجموعه استانداری و شهرستان‌ها داریم امیدواریم با آمادگی بیشتر نسبت به نوروز گذشته خدمات ارائه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات مرمتی مسجد جامع و میدان نقش جهان اصفهان پیگیری‌هایی انجام دادیم و انشالله در این راستا فصل جدیدی در حوزه اعتبارات برای آن باز خواهد شد.

کد خبر 5674515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha