۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴

کارشناس هواشناسی:

فعالیت تدریجی سامانه بارشی در استان بوشهر/ سواحل مواج می‌شود

فعالیت تدریجی سامانه بارشی در استان بوشهر/ سواحل مواج می‌شود

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تدریجی سامانه بارشی بر روی دریا و در استان بوشهر است.

پیام مساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تدریجی سامانه بارشی بر روی دریا و در استان بوشهر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از امشب با تقویت سامانه بارشی و تداوم فعالیت آن طی روز سه شنبه وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان پیش بینی می‌شود و در این مدت سواحل استان نیز مواج خواهد بود.

وی گفت: همچنین از فردا به تدریج سرعت وزش بادهای شمالی افزایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا روز پنجشنبه، ضمن ایجاد تلاطم دریا، دمای هوا نیز در سطح استان کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و در برخی نقاط مه آلود پیش بینی می‌شود.

مساعدی یادآور شد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی و از فردا جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت، ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، به تدریج از بعدازظهر ۱۴ تا ۴۸ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، به تدریج از بعدازظهر ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5677523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha