۲۰ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۷

رئیس حوزه هنری استان زنجان:

سند زیست بوم فرهنگی استان زنجان تهیه شده است

سند زیست بوم فرهنگی استان زنجان تهیه شده است

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: با توجه به سند زیست‌بوم استان که در حوزه هنری موفق به تنظیم آن شده‌ایم، یکی از مزیت‌های اصلی زنجان شعر آیینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر نعمتی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی شعر آئینی «خورشید ضمیران» با گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه (س)، گفت: با توجه به زیست‌بوم استان که در حوزه هنری موفق به تنظیم آن شده‌ایم، یکی از مزیت‌های اصلی استان که با آن روبرو هستیم شعر آئینی است که برای توسعه و تعمیق آن در جامعه تلاش می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه هنری عنوان «زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی» و «روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی» تدوین شده که براساس آن فعالیت‌های‌مان را پیش ببریم.

نعمتی ادامه داد: مجموعه شعر عاشورایی کودک که در حال تصویرسازی است برگزاری بیش از ۲۵ مورد شب‌های شعر، برگزاری مستمر کارگاه شعر و زبان، برگزاری جلسات نقد کتاب نشست‌های تخصصی و … بخشی از اقدامات انجام شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: کتاب‌های شعر آئینی همچنین مجموعه شعر شعرای استان با عنوان «باران گفته است» امیر رسولی، مجموعه شعر کودک درباره ائمه اطهار (ع)، «آیه‌های شکوفایی»، «یاربست» سیدضیاء‌الدین موسوی، مجموعه شعر «چهل برگ» رضا اسمخانی منتشر شده استچاپ مجموعه شعر آئینی ترکی با عنوان «سحر آیه‌لری» مجموعه شعر بانوان استان که در حال انتشار است.

نعمتی افزود: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه هنری در برگزاری این برنامه آن بود که این سوگواره آن‌طور که شایسته است برگزار شود و امروز خوشحالیم که با همراهی و همکاری هنرمندان زنجانی توانستیم این سوگواره را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره شعر آئینی خورشید ضمیران، ادامه داد: امیدواریم پایان سوگواره آغازی باشد برای جریان شعر آئینی در زنجان تا در ادامه برای رشد، تعالی و اعتلای شعر آئینی قدم برداریم. همچنین در راستای اهمیت شعر آئینی، تلاش ما در حوزه هنری در دو الی سه سال اخیر این بوده که فعالیت‌ها را به تولید آثار هنری معطوف کنیم.

در آئین نخستین سوگواره ملی شعر آئینی «خورشید ضمیران» اختتامیه مریم محمدیان از گرگان، احمد رفیعی‌وردنجانی از شهرکرد و مصطفی توفیقی از مشهد به ترتیب نرتبه‌های اول تا سوم سوگواره را کسب کردند. همچنین «ناصر اسماعیلی» از زنجان و «محمد زارعی» از دلیجان به عنوان نفرات شایسته تقدیر این دوره از سوگواره معرفی شدند.

کد خبر 5678259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha