۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳

استاندار زنجان:

آموزش و پرورش زنجان بیشترین ساختمان‌های مازاد را دارد

آموزش و پرورش زنجان بیشترین ساختمان‌های مازاد را دارد

زنجان- استاندار زنجان گفت: آموزش و پرورش استان بیشترین ساختمان‌های مازاد را دارد و مدیران باید جرات مولدسازی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان به اهمیت سرانه فضاها و امکانات آموزشی اشاره و اظهار کرد: در بحث تعمیر و تجهیز مدارس به آموزش و پرورش کمک خواهیم کرد تا در حد توان نونوار شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بیشترین ساختمان‌های مازاد را دارد، ابراز کرد: مدیران باید جرأت مولدسازی داشته باشند و به جای اجاره املاک مازاد باید به شکل عمیق‌تری به سرمایه‌گذاری و مولدسازی فکر کنند.

استاندار زنجان در مورد فرسوده بودن برخی فضاهای آموزشی از جمله هنرستان زنجان بیان کرد: این هنرستان از پله تا تخته‌سیاه دارای مشکلات جدی است و با دیدن این صحنه‌ها باید به غیرتمان بربخورد و در خصوص رفع این مسائل دغدغه داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای عنوان کرد: می‌توان از این محل، اعتبارات و کمک‌هایی را برای احداث و نوسازی مدارس درنظر گرفت تا کمبود فضاهای آموزشی جبران شود.

نباید اجازه دهیم درک و سواد را از نسل جدید بگیرند

افشارچی به اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در وهله نخست، مهندسی این مسئله را تحسین کردند و در مقابل تذکر دادند که مسئله تمام نشده و باید حواسمان به این جریانات باشد که بخشی از این هوشیاری به آموزش و پرورش مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور درگیر جنگ‌های ترکیبی دشمنان است، تصریح کرد: دانش‌آموزان و ورودی سال اول دانشگاه‌ها بیشترین آسیب را در حوادث اخیر دیدندو بهتر است قرارگاه یا کمیته‌ای خاص تشکیل و روی این مسائل تمرکز و آسیب‌شناسی شود و در این بین هم دانشگاه فرهنگیان و هم آموزش مقطع متوسطه دوم نیاز به تغییر دارد.

استاندار زنجان یادآور شد: اگر درک و سواد را از افراد بگیرند، می‌توانند آن‌ها را به افرادی تبدیل کنند که مطیع باشند و این ابزار نظام سلطه است که با استفاده از آن روز به روز ما و فرزندانمان را پوک می‌کنند تا بتوانند بر ما سلطه یابند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی بخشی از حقیقت را می‌گویند و بخش‌هایی از آن را پنهان می‌کنند و اطلاعات غلط به مخاطب ارائه می‌دهند، ادامه داد: به عنوان مثال در بحث گاز همه از کمبود گاز صحبت می‌کنند اما از گستره شبکه گازرسانی تا دورافتاده‌ترین منطاق سخن نمی‌گویند و این پوک کردن جامعه است.

افشارچی خاطرنشان کرد: فضای مجازی به ابراز امنیتی و جنگ تبدیل شده و بچه‌ها را از کتاب رانده است و ما نباید اجازه دهیم که نسل جدید پوک باربیاید و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 5682095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • AE ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 0
      یادروغ‌میگی‌یاازاداره‌زیرنطرآماردروغ‌بهت‌میدن‌بیاجوقین‌ببین‌فضای‌مازاد کجاس