افشاگری سازمان دیده بان حقوق بشر درباره وضع امارات در سال 2022

افشاگری سازمان دیده بان حقوق بشر درباره وضع امارات در سال 2022

بسیاری از فعالان و مخالفان اماراتی که برخی از آنها دوران محکومیت خود را به پایان رسانده اند، تنها به دلیل مطالبه آزادی بیان و تشکیل انجمن‌های مدنی در بازداشت باقی مانده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۲۲ به شدت از امارات انتقاد و اعلام کرد که این کشور سرکوب و سانسور علیه مخالفان را شدت بخشیده است.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، امارات به بهره برداری از راهبرد «قدرت نرم» با هدف جلوه دادن این کشور به عنوان کشوری مترقی و مدافع صلح و حقوق بشر ادامه می‌دهد. این در حالی است که بسیاری از فعالان و مخالفان اماراتی که برخی از آنها دوران محکومیت خود را به پایان رسانده‌اند، تنها به دلیل مطالبه آزادی بیان و تشکیل انجمن‌های مدنی در بازداشت باقی مانده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: زندان‌های سراسر امارات، زندانیان را در شرایط نامناسب و غیربهداشتی، با ازدحام بیش از حد و عدم مراقبت‌های پزشکی کافی نگهداری می‌کنند.

بنا بر گزارش سازمان دیده با حقوق بشر، امارات همچنان از انجام تحقیقات و بازدید مستقل از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های داخل کشور توسط نمایندگان سازمان‌های بین المللی حقوق بشر و کارشناسان سازمان ملل جلوگیری می‌کند.

این سازمان اظهار داشت که در سال ۲۰۲۲، مقامات امارات اصلاحاتی را در طیف گسترده‌ای از قوانین ارائه کردند، اما همچنان به روند هشداردهنده سرکوب و سانسور علیه مخالفان ادامه دادند.

کد خبر 5682121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha