۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹

فرماندار کهگیلویه:

هنر رساترین زبان تبیین است/روشنگری لازمه منزلت زن در جامعه اسلامی

هنر رساترین زبان تبیین است/روشنگری لازمه منزلت زن در جامعه اسلامی

دهدشت_ فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: رساترین و با ارزش ترین زبان تبیین، زبان هنر است که سیره فاطمی را رواج دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکشنبه شب ویژه برنامه دورهمی «خوشنویسان بلادشاپور» به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر در فرهنگسرای ارشاد اسلامی کهگیلویه برگزار شد.

در این ویژه برنامه هنرمندان با نگارش خط به رسای جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام مادر پرداختند.

فرماندار کهگیلویه در حاشیه این آئین در گفتگو با مهر گفت: حضرت زهرا در زندگی کوتاه مدت خود ابعاد شخصیتی گسترده‌ای از جمله دو بعد سیاسی و تبیین گری را دارا بود.

سید عبدالعزیز موسوی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تاکید و تصریح کرد: بصیرت افزایی و روشنگری لازمه معرفت، ارزش و منزلتی است که زن در جامعه اسلامی دارد.

موسوی خواستار تبیین نگاه قرآنی، دینی به زن و نقش زن در جامعه اسلامی شد و بیان کرد: نباید اجازه دهیم نگاه فرهنگ منحط غربی به زنان جامعه ایرانی القا و تحت تأثیر قرارشان دهد.

وی یکی از ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: همواره در عمر کوتاه خود از خلافت، امامت و جانشینی حضرت علی (ع) نه از باب همسری بلکه از باب ولایت و امامت امیرالمومنین دفاع می‌کرد.

فرماندار کهگیلویه با یادآوری موضوع ولایت و با بیان وظایف زنان دینی، اسلامی و فاطمی عنوان کرد: باید همواره روایتی از فاطمه زهرا (س) را در زندگی جاری و ساری کنیم و به اندیشه این بانوی بزرگوار عمل کنیم.

موسوی رساترین و گویاترین زبان تبیین را زبان هنر خواند و بیان کرد: زبان هنر وقتی که زبان بلیغ معارف دینی باشد و ابعاد شخصیتی فاطمه زهرا و سیره فاطمی را در جامعه رواج دهد، ارزشش دوچندان می‌شود.

وی با اشاره به رسالت تبیین و تبلیغ تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان و نظام سرمایه داری به میدان آمده‌اند تا با تهی کردن زن از شرایط اصلی و اساسی خود ضربه‌های کاری را به جامعه زنان ما وارد کنند هنرمندان بویژه بانوان نقش پررنگ‌تری در تبیین سیره فاطمی دارند.

کد خبر 5683434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha