۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶

در دیدار دو طرف مطرح شد؛

تاکید رؤسای کتابخانه‌های ملی و آیت‌الله مرعشی بر گسترش همکاری

تاکید رؤسای کتابخانه‌های ملی و آیت‌الله مرعشی بر گسترش همکاری

علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران با حجت‌الاسلام سیّدمحمود مرعشی نجفی رئیس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی دیدار و درباره گسترش همکاری گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران با حجت‌الاسلام سیّدمحمود مرعشی نجفی رئیس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک این دو نهاد فرهنگی و گسترش همکاری‌های فیمابین تاکید شد.

توجه به حفظ میراث معنوی و حفاظت از نسخ خطّی و کتاب‌های نفیس و قدیمی، بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی و مطالعاتی، مبادله و اهدای نسخ ارزشمند به منظور غنی سازی منابع و دسترسی به منابع اطلاعاتی برای غنا بخشیدن به داشته‌های فیمابین، ازجمله موضوعات مطرح شده در دیدار رؤسای کتابخانه ملّی ایران و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی بود.

کتابخانه آیت الله مرعشی توسط حضرت آیت الله سیّد شهاب الدین مرعشی نجفی عالم ربانی و خدمتگذار کم نظیر کتاب و کتابخوانی در سال ۱۳۵۳ و در شهر مقدس قم تأسیس شده است. ایشان در طول سال‌ها حیات پربرکت خود به جمع آوری کتب و نسخ خطّی همت گمارد. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه از نظر حجم ذخایر نسخ خطّی ایران و سومین کتابخانه بزرگ در جهان اسلام به شمار می‌رود.

کد خبر 5685835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha