۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب «رنگین‌بان» پلدختر طی امسال

بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب «رنگین‌بان» پلدختر طی امسال

پلدختر- مدیر جهاد کشاورزی پلدختر از بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب «رنگین‌بان» این شهرستان طی امسال خبر داد.

شمس الدین جمشیدی در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از ایستگاههای پمپاژ آب پلدختر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ «رنگین بان» که در سیل سال ۱۳۹۸ تخریب و جابجایی آن صورت گرفته با اعتبار ۱۶۳ میلیارد ریال بازسازی شد و پیش بینی می‌شود در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی، اظهارکرد: با بهره برداری از این طرح ۷۵۰ هکتار اراضی روستای «رنگین بان» از دیم به آبی تبدیل و برای ۵۰۰ خانوار اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: کلنگ زنی فاز اول طرح آبیاری تحت فشار «رنگین بان» به نمایندگی از طرح‌های ایستگاه‌های پمپاژ «امیران کوشکی»، «سرنجه زیودار»، «جلگه خلج»، «چول هول»، «ملیون»، «چم مهر» و «دشت واشیان» است که با بهره برداری از آن چهار هزار هکتار از اراضی منطقه از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

جمشیدی، گفت: برای بازسازی ایستگاه پمپاژ «زیودار» مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که به ۴۰۰ هکتار از باغات منطقه آبرسانی و برای ۲۵۰ خانوارمنطقه اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

وی، افزود: ایستگاه پمپاژ «دشت واشیان» در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به طور کامل تخریب شد که هزارو ۲۵۰ هکتار اراضی تحت پوشش آن جهت اجرای سیستم آبیاری بارانی کلید خورده و ۳۴۰ هکتار از آن اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، یادآورشد: ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدختر در سیل سال ۱۳۹۸ به صورت ۱۰۰ درصد دچار خسارت شد که غیرقابل احیا هستند.

کد خبر 5687258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha