۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷

امام جمعه دماوند:

رفع کمبودهای آتش‌نشانی دماوند مورد توجه مسئولان قرار گیرد

رفع کمبودهای آتش‌نشانی دماوند مورد توجه مسئولان قرار گیرد

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: رفع کمبود نیروی متخصص و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در دماوند مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.

‌حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گستردگی جغرافیایی و وسعت شهر و روستاهای این شهرستان و ایجاد شهرک‌های جدید، اظهار داشت: نیاز به احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی در این شهرستان بیش از پیش احساس می‌شود. در منطقه نیز گیلاوند نیاز به ایجاد دو ایستگاه آتش نشانی است و باید تجهیزات لازم را در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: از طرفی در برخی روستاها نیز نیاز به احداث ایستگاه آتش‌نشانی احساس می‌شود، چون فاصله و مسافت زیادی با شهر دارند و در صورت بروز حادثه ممکن است نیروهای امدادی به موقع نرسند و خسارت‌های زیادی به بار آید. از طرف دیگر مراکز و ایستگاه‌های آتش‌نشانی هستند که تجهیزات لازم را ندارند و ابزارهای ضروری و مورد نیاز در دسترس آن‌ها نیست و با کمبود تجهیزات و لوازم مواجه هستند.

فتاح دماوندی افزود: از سوی دیگر نیروی انسانی متخصص و کاربلد نیز وجود ندارد، که بتوانند در مواقع حادثه کار را به نحو احسن انجام دهد و بعضاً از کارکنان و نیروهای شهرداری در این ایستگاه‌ها استفاده می‌شود که آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و در واقع آتش‌نشان نیستند، این در حالی است که برای حوزه حساس آتش‌نشانی و امدادی باید از نیروهای آموزش دیده و متخصص بهره گرفت.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: این موضوع به عنوان نیاز شهرستان و خواسته مردمی چندین بار در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شده است. لازم است تا فرماندار، شهردار و بخشدار در بودجه سال آینده، اعتبار لازم برای حوزه آتش‌نشانی را در نظر بگیرند، هر چند به دلیل حساسیت موضوع و اینکه این شهرستان محل تفریح مردم تهران است می‌توان از بودجه استانی برای این حوزه و تأمین تجهیزات و… نیز مبالغی را اختصاص داد.

کد خبر 5690732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha