موضع گیری رئیس جمهور عراق درباره اهتمام جهانی به بغداد

موضع گیری رئیس جمهور عراق درباره اهتمام جهانی به بغداد

رئیس جمهوری عراق بر ضرورت وحدت صفوف و همگرایی دیدگاه ها میان عراقیها و تلاش برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی و سیاسی موجود در عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهوری عراق امروز سه شنبه در کاخ بغداد با احمد الجبوری عضو پارلمان عراق و دبیر کل حزب «الجماهیر الوطنیه» و هیئت همراه او دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی و نیز تمرکز بر اهمیت توسعه نظام دموکراسی در کشور بررسی شد.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری عراق بر ضرورت وحدت صفوف و همگرایی دیدگاه ها میان طرف ها و تلاش برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی و سیاسی موجود که ثبات زندگی مردم را تامین می کند، تاکید کرد.

وی تصریح کرد که تایید جامعه جهانی برای تحولات مثبت عراق در سطوح امنیتی و اقتصادی و تشکیل دولت جدید را مشاهده کرده است و بسیاری از کشورها به تحکیم همکاری و توسعه سازوکارها با عراق مایل هستند.

رئیس جمهور عراق در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به پرونده آوارگان و پایان دادن به رنج های آنان در سریع ترین زمان ممکن از طریق همکاری با سازمان ملل و طرف های علاقه مند به بازسازی مناطق آسیب دیده و آماده ساختن این مناطق برای بازگشت آوارگان، بر عدم پذیرش هر نوع کوتاهی از سوی استان ها تاکید کرد.

کد خبر 5697231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha