۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷

مدیرکل گمرکات گلستان:

ترانزیت کامیون از مرز اینچه برون به ۲۰۰ دستگاه در روز می رسد

ترانزیت کامیون از مرز اینچه برون به ۲۰۰ دستگاه در روز می رسد

گرگان- مدیرکل گمرکات گلستان گفت: با توسعه دیپلماسی و بر اساس برنامه ریزی انجام شده مقرر است تا ترانزیت کامیون از مرز اینچه برون به ۲۰۰ دستگاه در روز برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم حسینی بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: با اقدام به‌جا و ارزشمند دولت سیزدهم، ترانزیت روزانه کامیون از گمرک اینچه‌برون که به ۲۵ دستگاه کاهش یافته بود اکنون به ۱۰۰ دستگاه رسیده است.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: با توسعه دیپلماسی و برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است تا ترانزیت کامیون از این گمرک خشک استان گلستان به ۲۰۰ دستگاه در روز افزایش یابد.

به گفته وی از ابتدای امسال ۳۰۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار از گمرک اینچه برون گنبدکاووس به کشورهای آسیای میانه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۳ درصد رشد دارد.

مدیرکل گمرکات گلستان افزود: پلی استایرن، پنیر، خرما، یُد، انواع لوله آهنی و پروفیلی، تخته فشرده، کشمش، مفتول مسی و رب گوجه فرنگی از عمده کالاهای صادراتی گلستان است که به کشورهای مختلف از جمله ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، رومانی، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، روسیه و پاکستان صادر شدند.

گفتنی است اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

کد خبر 5699241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha