۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۴۷

توسعه کشت زیره در شهرستان آبیک با اهتمام دنبال شود

توسعه کشت زیره در شهرستان آبیک با اهتمام دنبال شود

قزوین- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آمارهای برداشت زیره و فروش آن در بازار نشان می‌دهد که کشت این محصول از نظر اقتصادی و معیشتی برای کشاورزان شهرستان آبیک صرفه اقتصادی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز جهاد کشاورزی کوهپایه با بیان این مطلب افزود: سال گذشته ۳۰۰ کیلوگرم زیره در شهرستان آبیک برداشت شد و با توجه به قیمت خوب آن در بازار برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵۰ هکتار زیره در شهرستان آبیک کشت شده که البته تا ۲۰ روز آینده این میزان به ۴۰۰ هکتار می‌رسد.

عطایی بیان داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته انتظار می‌رود که برداشت محصول زیره در شهرستان آبیک برای سال زراعی جدید به ۵۰۰ کیلوگرم برسد.

این مسئول تصریح کرد: زیره به شکل دیم در شهرستان آبیک کشت می‌شود و به لحاظ فنی با توجه به حفظ منابع آبی کمترین میزان تلفات را دارد که این موارد می‌تواند نقش پررنگی در سبد تولیدی کشاورزان داشته باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کشت زیره علاوه بر صرفه اقتصادی در تولید به افزایش میزان سطح کشت گیاهان دارویی منجر شده و باعث تحقق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی می‌شود.

کد خبر 5703601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha