۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱

میثم لطیفی خبر داد؛

افزایش ۱۰۰درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله مندی

افزایش ۱۰۰درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله مندی

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: مکلف هستیم حق اولاد را ۱۰۰ درصد و حق عائله‌مندی را ۵۰ درصد، برای سال ۱۴۰۲ افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، گفت: طبق بودجه برای سال ۱۴۰۲ مکلف هستیم، حق اولاد را ۱۰۰ درصد و حق عائله‌ مندی را ۵۰ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش دهیم.

وی افزود: همان طور که می‌دانید در آذر ماه گذشته اولین افزایش اتفاق افتاد. بر اساس آن حق عائله‌مندی ۶۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۲۰۰ هزار تومان اضافه شد. در عین حال پیشنهاد در لایحه بودجه سال آینده، ۹۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی و ۴۰۰ هزار تومان حق اولاد بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با همکاری مجلس، تحت عنوان یک ردیف جدید در احکام کارگزینی با نام ترمیم حقوق که قبلاً افزایش پیدا کرد؛ پیشنهاد برای امسال هم بهمین صورت بود که انجام شود. در نتیجه به جای تغییر ضریب حقوق، ترمیم حقوق را تقویت کنیم و رقم را برای همه یکسان افزایش دهیم، که مورد بحث قرار گرفت.

لطیف خاطر نشان ساخت: دوستان سازمان برنامه معتقد بودند همان ۲۰ درصد را روی احکام افزایش دهیم. برداشت ما این بود که اگر بخواهیم نظام عادلانه را داشته باشیم به مرور زمان باید از این الگوی ردیف جدید ترمیم حقوق استفاده کنیم، تا بتوانیم فضا را مدیریت کنیم. فاصله حداقل و حداکثر را در بخش دولتی نسبت به آنچه که الان است، کمتر کنیم.

وی تأکید کرد: پیشنهاد ما افزایش دو میلیون تومان معادل ۶۰۰۰ امتیاز بود و برای همه کارکنان دولتی این مقدار اضافه می‌شد.از نظر میزان بودجه معادل همان ۲۰ درصد افزایش حقوق بود ولی در نهایت پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه تصویب شد.

کد خبر 5704020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      4 0
      واقعا دارید با این افزایش به حمایت جوانی جمعیت کمک میکنید این همه لطف نکن به خدا ورشکست میشن دولت
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      1 0
      در کل حقوق چند درصد این رو بگو؟
    • US ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      8 0
      ۱۰۰ درصد یعنی ۲۰۰ تومن چرا آنقدر بزرگش می کنین یکم تامل چیز خوبیه🤬🤬🤬🤬🤬
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      تورم تون همیشه از افزایش حقوق تون همچنان پیشنازه
    • مسعود IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      افزایش قیمتها وگرونیها دست کیه.حتمآ کار آمریکاست شما تقصیر ندارین.کمی انسانیت رو خرج مردم ایران کنید از گشنگی نمیمیرید.
    • شعار زده AE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      ایا فکر نمی کنی که نیمی از کارمندان زن هستند و با این شیوه ،تبعیض وفاصله حقوقی همکاران زن و مرد با کار یکسان ،بسیار زید شده است؟ ایا این بود شعار عدالت و......
    • شعار زده AE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      0 0
      ایا فکر نمی کنی که نیمی از کارمندان زن هستند و با این شیوه ،تبعیض وفاصله حقوقی همکاران زن و مرد با کار یکسان ،بسیار زید شده است؟ ایا این بود شعار عدالت و......
    • فرشید IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      ما می گیم طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا کشید این آقا در مورد پرداختها صحبت می کنن آقا جون تا عدالت در مورد استخدام ها اجرا نشه این برنامه ها و افزایشها فایده ای ندارد برادر من چزا به قول یه ضربالمثلی می گن طرف دنبال قاتل بروسلی می گرد حالا این داستان شده حکایت این بنده خدا
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      فقط بلدین حقوق کارمندان دولت هر سال افزایش بدین از این طرف هم قیمت وسایل و خورد و خوراک ببرین بالا . هیچ به فکر اقشار ضعیف جامعه یا اونهایی که سرپرست هستن و شغلی ندارن نیستین . بی شرف ها هرچقدر به حقوق اینها اضافه کنین بازم میگن کمه . به فکر ملت گرسنه باشین . چه جوری زندگی می کنن . چرا یه بی شرفی نی