۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹

امام جمعه ساوه:

وحدت ملی و حرکت در مسیر انسجام نیاز اصلی امروز جامعه است

وحدت ملی و حرکت در مسیر انسجام نیاز اصلی امروز جامعه است

ساوه-امام جمعه ساوه گفت:نیاز به وحدت ملی و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگی بیشتر از گذشته احساس می‏ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با تاکید بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: شرایط داخلی و خارجی حضور مردم در راهپیمایی را صدچندان می‌کند، اگر تا دیروز حضور ملت ما برای دلگرمی ملت فلسطین و لبنان بود، امروز چشم ملت‌های یمن، عراق، سوریه، مصر، لیبی، تونس، بحرین و… به کشور ایران است.

وی افزود: ۲۲ بهمن برای این کشورها بزرگ‌ترین سرمایه معنوی است. در شرایط فعلی با توجه به توطئه‌های متعدد دشمنان انقلاب اسلامی، نیاز به وحدت ملی و حرکت در مسیر انسجام و یکپارچگی بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: ۲۲ بهمن یک روز ملی و جشن ملی است گروه و جناح‌های مختلف باید در راستای حفظ منافع ملی قوی‌تر و پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته در صحنه باشند.

وی ادامه داد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام (ره) است. ملت ما با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بدون ترس و توجه به توطئه‌های دشمنان خارجی نشان می‌دهند که از آرمان‌های انقلاب و اسلام کوتاه نخواهند آمد.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: مردم با حضور خود در این راهپیمایی‌ها نشان می‌دهند به اصول، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی پای‏بند هستند. انقلاب اسلامی با حرکت و پشتیبانی مردم بیمه شده است. این حرکت‌ها هم که به نتیجه رسیده و در عرصه‌های مختلف شکوفا شده از راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن نشأت گرفته است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با توجه به شرایط کنونی کشور، نشان از اقتدار ملت است، مردم با حضور باشکوه خود به سران استکبار می‌گویند که هیچ گزینه‬ ‌ای برایشان ترس‬ ‏آور نیست.

وی افزود: اگر در ماه‌های گذشته برخی از شهرهای کشور شاهد تجمعات معدود بودیم ولی دشمنان انقلاب و ایران عزیز با سوء‏استفاده از فرصت پیش آمده درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی مقتدر برآمدند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به شکست توطئه‌های دشمنان گفت: مردم فهیم و با بصیرت وقتی از سو نیت بدخواهان اطلاع پیدا کردند ضمن عدم همراهی با حضور گسترده خود در راهپیمایی‌های پرشکوه، بار دیگر توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند. اگرچه این تحرکات برای ملت ایران تازگی ندارد

امام جمعه ساوه ادامه داد: حضور ما در ۲۲ بهمن می‌تواند پیامی باشد برای این کشورها که با همه این تهدیدها و حرکات، عددی نیستند که بتوانند ملت ایران را به زانو دربیاورند.

رحیمی گفت: دشمنان انقلاب نیز طی چند روز گذشته دست به حرکات و تهدیدهایی زدند که این امر انسجام و اتحاد بیشتر ملت ما را به ‌دنبال داشته و دارد. خط و نشان کشیدن مقام‌های غربی و آمریکایی و رژیم صهیونیستی باعث می‌شود که مردم ما پرشورتر از گذشته در صحنه‌ها حاضر شوند.

وی ادامه داد: باید از این فرصت‌ها برای انتقال شعائر و مفاهیم انقلاب به نسل‌های آینده استفاده کنیم لذا حضور فرزندان کوچک خانواده‌ها در کنار پدر و مادر در جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب، بهترین تصویر برای ناامید کردن دشمن از نسل‌های آینده است.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: انگیزه اصلی نهضت و قیام رهبری و حضور آگاهانه مردم در میدان مبارزه خستگی ناپذیر و عامل اساسی مقاومت آنان در برابر همه مشکلات و نابسامانی‌ها، ایمان و اعتقادات مذهبی بود.

وی افزود: این پایبندی به آئین حیات بخش اسلام هم در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی با وجود زندان‌ها و تبعیدها و شکنجه‌ها و شهادت‌ها و هم در بعد از پیروزی و دوران دفاع مقدس معجزه آفرید.

خطیب جمعه ساوه در خصوص عفو پدرانه رهبر انقلاب و مواجهه حکیمانه معظم له با حوادث اظهار داشتند؛ با پایان اغتشاشات و فاصله گرفتن دو ماهه از آن و پس از اطمینان از درس گرفتن و ابراز ندامت خاطیان؛ زمان «ابراز محبت و دستگیری با صدور فرمان عفو» برخی محکومین مستعد عفو و دستگیری رسید.

وی درباره عفو مربوط به اغتشاشات و فتنه اخیر می‌توان گفت؛ رهبر حکیمی که در موضع پدری دلسوز، از جرم و خطای فرزند فریب‌خورده خود می‌گذرد تا نخست از به خطر افتادن آتیه و آینده فرزند، به‌خاطر ثبت جرم در محیط فتنه‌گون، جلوگیری کند.

کد خبر 5705743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha