۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر:

ستاد انسداد مبادی بیسوادی در شهرستان‌های استان بوشهر تشکیل شود

ستاد انسداد مبادی بیسوادی در شهرستان‌های استان بوشهر تشکیل شود

بوشهر- مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: تشکیل شورای پشتیبانی و ستاد انسداد مبادی بیسوادی در شهرستان‌های استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی نژاد صبح چهارشنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در راستای زدودن بی‌سوادی و افزایش نرخ سواد در جامعه بویژه در روستاهای دوردست، اهتمام جدی داشته و در استان بوشهر نیز اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نرخ باسوادی در استان بوشهر حدود ۳۹ درصد بود که اکنون به ۹۷.۹۲ درصد رسیده و برای باسواد کردن تمام افراد جامعه از همه ظرفیت موجود بهره می‌بریم.

وی نشان کرد: کاهش نرخ بی سوادی، شناسایی بی‌سوادان و موفقیت در ادامه تحصیل بازماندگان از تحصیل نیازمند همت و برنامه ریزی جدی در سطح استان و شهرستان‌ها است.

موسوی نژاد بر تلاش همه جانبه دستگاه‌های ذیربط و ضرورت توسعه آموزش و سواد و کاهش بی‌سوادی تاکید کرد و افزود: تشکیل شورای پشتیبانی و ستاد انسداد مبادی بیسوادی در شهرستان‌های استان بوشهر ضروری است.

در این نشست، مقرر شد با هماهنگی در سطح استان و شهرستان‌ها، از همه ظرفیت‌ها برای کمک به پیگیری کنندگان ستاد که هر کدام مسئول شناسایی و آموزش ۱۰ نفر از بی‌سوادان هستند، کمک کنند تا روند باسوادی تسریع شود.

کد خبر 5710209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha