۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴

چند روز پیش از دیدار سران برگزار می‌شود؛

نشست ۲ روزه وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا

نشست ۲ روزه وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا

نشست وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا قرار است امروز و فردا به بررسی موضوعات مهم و دستور کار اجلاس سران این قاره بپردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا برای بحث در مورد مسائل منطقه ای گرد هم می آیند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نشست شورای اجرایی اتحادیه آفریقا متشکل از وزرای خارجه کشورهای عضو از ۱۵ تا ۱۶ فوریه (امروز و فردا) در مقر این سازمان در آدیس آبابا واقع در کشور اتیوپی برگزار می‌ شود.

به گزارش اسپوتنیک، انتظار می‌ رود که مقامات مذکور در آستانه سی و ششمین اجلاس سران کشورها که قرار است ۱۸ تا ۱۹ فوریه برگزار شود، درباره مهم‌ ترین مسائل منطقه‌ ای گفتگو و موادی را آماده کنند.

به گفته کارشناسان، در این نشست به ویژه در مورد وضعیت سیاسی برخی از کشورهای غرب آفریقا، اجرای توافقنامه صلح در منطقه تیگرای (واقع در اتیوپی)، اختلافات بر سر ساخت نیروگاه برق آبی در اتیوپی و مذاکرات میان گروه های داخلی در لیبی بحث و گفتگو خواهد شد.

این در حالیست که فرماندهی نیروهای آمریکا در قاره آفریقا چندی پیش برای دومین بار طی سال میلادی جاری به این منطقه سفر کرد.

فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا هفته پیش در بیانیه ای اعلام کرد که «مایکل لنگلی» رئیس فرماندهی آمریکا در آفریقا (AFRICOM) طی روزهای ۶ تا ۱۰ فوریه از کشورهای سنگال، الجزایر و غنا دیدن کرد.

بنا به بیانیه آفریکام، این دومین سفر این مقام نظامی ارشد آمریکا به منطقه آفریقا در سال جاری بود. پیش از این لنگلی در ۱۷و ۱۸ ژانویه سفری به کشور گابن داشت و با مقامات این کشور دیدار کرد.

در بیانیه مطبوعاتی فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا آمده بود: ژنرال مایکل لنگلی در دومین سفر خود به آفریقا در سال ۲۰۲۳ و در جریان بازدید از سنگال، الجزایر و غنا، چندین توقف برای دیدار با سران غیرنظامی و نظامی این کشورها داشت. این مقام ارتش آمریکا همچنین در جریان تور آفریقایی خود با مقامات سفارت آمریکا در کشورهای مذکور نیز دیدار کرد.

کد خبر 5710634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha