۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۰۹

استاندار لرستان مطرح کرد؛

تامین ۲۰۲ هکتار زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در لرستان

تامین ۲۰۲ هکتار زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در لرستان

خرم‌آباد- استاندار لرستان از تامین ۲۰۲ هکتار زمین برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار شامگاه پنج شنبه در حاشیه شورای مسکن لرستان در سخنانی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان، اظهار داشت: در رابطه با تأمین زمین ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن مشکلات متعددی در استان وجود دارد، اما با همه این اوصاف برای مجموع تعداد متقاضیانی که واجد شرایط شناخته شده‌اند، زمین در دست اقدام برای ساخت به اندازه کافی در استان وجود دارد.

وی، عنوان کرد: البته این به معنای این نیست که در همه شهرستان‌ها این مشکل وجود نداشته باشد، به طور مثال در بعضی شهرستان‌های کوچک مانند رومشکان، سلسله، دلفان و…، به دلیل کمبود زمین ملی، امکان اجرای این طرح در آنها وجود ندارد.

استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه در شهرهای بزرگ مانند خرم آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز مقداری شرایط متفاوت‌تر است، گفت: در این شهرها زمین برای ساخت واحدها وجود دارد.

زیویار با اشاره به تأمین ۲۰۲ هکتار زمین برای احداث واحدها در استان، گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت واحدها در استان هزار هکتار است که تا کنون ۲۰۲ هکتار تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین پیگیری برای تأمین هزار هکتار زمین در دستور کار قرار گرفته است، افزود: از حیث تأمین مسکن روستایی در استان نیز تقریباً از برنامه جلو هستیم به این معنا که اگر بنا است که ظرف چهار سال ۲۵ هزار واحد مسکونی برای روستاییان ساخته شود، الان در کمتر از دو سال از عمر دولت، ۴۵ تا ۵۰ درصد مسیر و برنامه را در این رابطه طی کرده‌ایم.

استاندار لرستان، بیان داشت: نزدیک به ۱۰ هزار واحد مسکونی در این رابطه احداث شده و در حال اجرا است.

زیویار، گفت: در نیمه سال ۱۴۰۲، امکان بهره برداری از واحدها را داریم، پیشرفت‌ها در این رابطه متفاوت است، به مرور به تعداد تکمیل شده‌ها اضافه خواهد شد.

کد خبر 5711417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha