۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱

رزمایش دریایی آفریقای جنوبی، چین و روسیه

رزمایش دریایی آفریقای جنوبی، چین و روسیه

کشورهای آفریقای جنوبی،چین و روسیه قراراست امروز در سواحل اقیانوس هند رزمایش مشترک دریایی برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشورهای آفریقای جنوبی، چین و روسیه رزمایش مشترک دریایی را امروز در سواحل آفریقای جنوبی آغاز خواهند کرد.

وزارت دفاع آفریقای جنوبی امروز جمعه اعلام کرد که رزمایش دریایی مشترک آفریقای جنوبی، روسیه و چین با نام Mosi-۲ امروز در سواحل آفریقای جنوبی واقع در اقیانوس هند آغاز می‌شود.

«تاندی مودیس» وزیر دفاع آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای تاکید کرد که این رزمایش سه جانبه با همسوسازی سامانه‌های دریایی عملیاتی سه کشور و کنترل مشترک به نفع همه کشورهای شرکت کننده خواهد بود. در این بیانیه آمده است که رزمایش Mosi-۲ شرایطی را برای تبادل دانش، مهارت و تجربیات نظامی میان سه کشور فراهم می‌آورد.

بنا به اعلام وزارت دفاع آفریقای جنوبی، این رزمایش تا ۲۷ فوریه در سواحل استان کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی ادامه خواهد داشت.

ارتش روسیه با ناو آدمیرال گورشکوف و نفتکش دریایی کاما، چین با یک ناوشکن، یک ناوچه و یک کشتی پشتیبانی و آفریقای جنوبی با یک ناوچه و دو کشتی پشتیبانی در این رزمایش سه جانبه حضور خواهند داشت.

وزارت دفاع آفریقای جنوبی در پاسخ به انتقادات درباره برگزاری این رزمایش سه جانبه اعلام کرد که آفریقای جنوبی، مانند هر کشور مستقل حق دارد روابط خارجی خود را بر مبنای منافع ملی خود صورت دهد.

کد خبر 5711668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهرداد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      0 0
      روسیه تا سال ۱۹۱۷ دوست آمریکا بود ولی اکنون دشمن است . چین تا سال ۱۹۴۹ مستعمره آمریکا بود ولی اکنون دشمن است . افریقای جنوبی تا سال ۱۹۹۴ ژاندارم آمريکا بود ولی اکنون دشمن است . آمریکا شده شیر بدون یال و دندان و چنگ . در مانور فوق جای ایران هم خالی است .